Gå til innhold

Hvilken Turbo? 250 - 350hk?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på Hvilken Turbo som er fin til den hk effekten?

Liker ikke Ketchup effekt!

Har sett litt på GT2876R og GT3071R, begge Garret...

Holder de Mål?

God Turbo'er?

I Tilfelle man handler, 3" eller 4" innløp?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter kjørbarhet så er vel en 19T greit i første omgang. En Gt3071r, som er en kulelagerturbo krever litt mere stell, må kjøres ordenlig godt varm og kjøles godt ned ved bruk, ellers blir den ikke gammal. b230ft har sånn på sin FT motor, snakka med han og den kom rundt 3000rpm for fulle mugger.

Garett turboer har litt mere ketchup enn mitsu, jeg syns det er morro jeg da men...

19T kommer betydelig kjappere, men henger ikke med så lenge da.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke liker ketchupeffekt så burde vel en 19t holde til 350hk.

Hvis jeg ikke husker feil!

Siden en gt3071r har kapasitet gi litt mer enn 350hk så blir vel den unødvendig sein/dyr for en motor på f.eks 350hk

For å ha en turbo lenge og bygge på etterhvert bruker ikke funke hvis man har tenkt å kjøre en stund med motor versjon 1.

ting har en tendens til gå i stykker.

bedre å ha en kjørbar motor med respons fra begynnelsen av og heller bytte ut/bygge nytt senere.. men det er nå bare min oppfatning sef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19T kommer betydelig kjappere, men henger ikke med så lenge da.

Man skal ha respekt for den utrolige kapasiteten til 19T, det er bremset nesten 400 hk med denne turboen, problemet er mottrykket og temperaturen som byges opp (og at det er noe tilpasning mot en rødblokk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en 16t holder til nærmere 300hk på hjula så burde vel en 19t greie 350-400hk når det er flere som har bremset dette..

Får jo 330 chip fra flere leverandører til 850r og der er det vel en 16t som sitter..

På hvilket trykk dalte den ved 4000rpm. er vel som regel der kurva hvirkelig begynner å stige normalt sett..

At det blit mottrykk og høye temp. er vel normalt ved trimming.. men ikke bra med for mye av noen av delene. og det fins jo en øvre grense for hvor mye man bør kjøre med sef.

Men for å få ned de drastisk så må man kjøre med større eksoshus og tregere respons. så det er vel en balansegang og at det er + og - med alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider