Gå til innhold

bmw 518 e34

Ranger emnet


andre3000

Anbefalte innlegg

hmm..nå har jo ikke toppene/pankning på 4selyndrene vert di mest sårbare..men kan hende..

 

-Du er sikker på at du har fått ut all luft fra kjølesystemet?

-få motoren varm og ha vannlokket av og ha litt gass.. se om det "smeller" og bobler noe vilt i beholderen..

-se på oljelokket om det er noe hvit "skum" der ..vis ja kan d vere greit å tappe motoren.. vis du da ser det kommer vann me engang du tar vekk bånnpluggen så er d nok topp pakninga i bestefall..

 

Vis alt ser greit ut ville jeg ha fått kjøpt sånn test lapp eller

en avgass måler for å se om det er HC i vanet.altså olje..

 

Regner med du har skjekket vifta og rediator osv for lekasjer..

 

men er alt greit.. få kjøpt/lånt noe så du får satt trykk på systemet så du kan se utvendig lekasjer..

 

min forige 528 så gikk topp pakninga..koka kun når den hadde gått 10-15min .. å skjekka "alt" å der viste det seg at trykket fra selyndrene gikk i vannet når den ble varm.. blåste 2 radiatorer på den oxo :(

 

Lykke til :)

 

//Vegard

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om radiatoren er fin vil jeg tippe på luft i systemet som nevnt over her, hvis den går varm veldig fort som du sier (under 10 minutter fra kald til kok). Husker en kompis knota som xxx for å få ut alt lufta fra kjølesystemet på en 525 (E34), først når han fikk sånn dings som suger ut luft/setter trykk på systemet så ble det plutselig bra.

Og som FriX også sier, sjekk olja! (om du ikke allerede har gjort det) Oljebytte på bruktbil kan ofte avsløre litt av hvert, vær skeptisk om den nettopp har vært bytta!

 

Lykke til med fin bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår