eärendil Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Hei. Holder på å montere ny resirk-ventil på min a4 1.8 TQ B5, og oppdaget når jeg plukka av slangen fra luftfilterhuset til turboen at det kom svart væske/olje ut av utåndingsventilen. er dette normalt, eller tyder det på dårlige pakninger? Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 det kommer jo oljedamp der.. så det er jo normalt Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 kjekt å vite.. frykta at det kunne være dårlige pakninger, men skal det være sånn, er det jo ikke mye å bekymre seg over :) takk for svar.. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Fullt så enkelt er det vel ikke... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Fullt så enkelt er det vel ikke... ?? Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 ?? Dersom det kommer mye olje fra veivhusventilasjonens slanger tyder det på at oljefella ikke gjør jobben sin slik den er tiltenkt. Har du gjort noe kødd med veivhusventilasjonen? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Dersom det kommer mye olje fra veivhusventilasjonens slanger tyder det på at oljefella ikke gjør jobben sin slik den er tiltenkt. Har du gjort noe kødd med veivhusventilasjonen? Nei. jeg har ikke gjort noe med veivhusventilasjonen selv. Og det er ikke store mengdene olje, er bare noen dråper som kommer. Så regner med at det kun er damp. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Nei. jeg har ikke gjort noe med veivhusventilasjonen selv.Og det er ikke store mengdene olje, er bare noen dråper som kommer. Så regner med at det kun er damp. Tror likevel du burde kontrollere oljefella, og spesielt returen til bunnpanna. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Tror likevel du burde kontrollere oljefella, og spesielt returen til bunnpanna. Skal kontrollere de i morgen. Men burde ikke vag-com gi feilmelding om det er noe feil på den? eller man får kanskje ikke ut feil-koder ved event. lekkasje.. skal uansett ta en sjekk når det blir lyst igjen. Takk for tipset. :idea: Mvh Emil Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 Skal kontrollere de i morgen.Men burde ikke vag-com gi feilmelding om det er noe feil på den? eller man får kanskje ikke ut feil-koder ved event. lekkasje.. skal uansett ta en sjekk når det blir lyst igjen. Takk for tipset. :idea: Mvh Emil Vær oppmerksom på at jeg uttalte meg på prinsippielt grunnlag. Hvordan akkurat din motor er konstruert vet jeg ikke så mye om, men det kryr jo av kloke VAG-hoder her på forumet. De bør kunne gi deg mer treffsikre tips. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 8, 2007 Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 vag-com er ikke så innvikkla at den sporer opp oljelekasjer... ikke som jeg har erfart værtfall... alle a4 som jeg har sett har hatt noen dråper med olje der du forklarer.. men for all del.. det er bare å skjekke som flåklypa sier... jeg har montert oil-catch tank... å har ikke merket stort til åndinga etter det Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.