Gå til innhold

Åndingsventil for veivhusventilasjon

Ranger emnet

eärendil

Anbefalte innlegg

??

Dersom det kommer mye olje fra veivhusventilasjonens slanger tyder det på at oljefella ikke gjør jobben sin slik den er tiltenkt. Har du gjort noe kødd med veivhusventilasjonen?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det kommer mye olje fra veivhusventilasjonens slanger tyder det på at oljefella ikke gjør jobben sin slik den er tiltenkt. Har du gjort noe kødd med veivhusventilasjonen?

Nei. jeg har ikke gjort noe med veivhusventilasjonen selv.

Og det er ikke store mengdene olje, er bare noen dråper som kommer.

Så regner med at det kun er damp.

97 A4 1.8 TQ AEB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. jeg har ikke gjort noe med veivhusventilasjonen selv.

Og det er ikke store mengdene olje, er bare noen dråper som kommer.

Så regner med at det kun er damp.

Tror likevel du burde kontrollere oljefella, og spesielt returen til bunnpanna.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror likevel du burde kontrollere oljefella, og spesielt returen til bunnpanna.

Skal kontrollere de i morgen.

Men burde ikke vag-com gi feilmelding om det er noe feil på den? eller man får kanskje ikke ut feil-koder ved event. lekkasje..

skal uansett ta en sjekk når det blir lyst igjen.

Takk for tipset. :idea:

Mvh

Emil

97 A4 1.8 TQ AEB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kontrollere de i morgen.

Men burde ikke vag-com gi feilmelding om det er noe feil på den? eller man får kanskje ikke ut feil-koder ved event. lekkasje..

skal uansett ta en sjekk når det blir lyst igjen.

Takk for tipset. :idea:

Mvh

Emil

Vær oppmerksom på at jeg uttalte meg på prinsippielt grunnlag. Hvordan akkurat din motor er konstruert vet jeg ikke så mye om, men det kryr jo av kloke VAG-hoder her på forumet. De bør kunne gi deg mer treffsikre tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vag-com er ikke så innvikkla at den sporer opp oljelekasjer... ikke som jeg har erfart værtfall... alle a4 som jeg har sett har hatt noen dråper med olje der du forklarer.. men for all del.. det er bare å skjekke som flåklypa sier...

jeg har montert oil-catch tank... å har ikke merket stort til åndinga etter det

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider