Gå til innhold

Audi 5 sylinder

Ranger emnet


tcr

Anbefalte innlegg

Det er ikke så mange motorer som har sylindre som tenner samtidig. På en 5-sylindret motor burde det være 72 veivakselgrader mellom hvert smell. Fordelerns 5 "høyspentuttak" burde også indikere at ikke noen av dem tenner samtidig....

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange motorer som har sylindre som tenner samtidig. På en 5-sylindret motor burde det være 72 veivakselgrader mellom hvert smell. Fordelerns 5 "høyspentuttak" burde også indikere at ikke noen av dem tenner samtidig....

 

Er vel 144grader på en 5'er vel ettersom veiva går 2 runder (720grader) på en full sekvens...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 144grader på en 5'er vel ettersom veiva går 2 runder (720grader) på en full sekvens...

 

Det hørtes bedre ut... Jeg koblet inn veivakselgradene uten å tenke på de 4 taktene, men selvsagt tenner den kun annenhver runde. Medmindre man har en 2-taktsfemmer velogmerke... Men på fordeleren er gradetallet 72 :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bedre ut... Jeg koblet inn veivakselgradene uten å tenke på de 4 taktene, men selvsagt tenner den kun annenhver runde. Medmindre man har en 2-taktsfemmer velogmerke... Men på fordeleren er gradetallet 72 :D

 

2-takts femmer hadde gitt litt DKW nostalgi i Audi'n ja :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sitter stemplene i en Audifemmer:

 

tdiblokk_28.jpg

 

Kamakslene (20V) ser slik ut. Eksoskammen til venstre hvis jeg ikke husker feil. Og sylinder nr 1 i front. Drevet er til fordeleren:

 

Kamaksel_1.jpg

 

Veiva:

 

tdiveiv01.jpg

 

Et bilde til av veiva:

 

tdiblokk_22.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår