Gå til innhold

Valg av rallybil, tips?

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kjetilr

service team må en ha med seg. Til å fylle bensin osv. skifte dekk.. bakdekk må skiftes hver service...

 

Jeg kjøpte seler hos gundersen motorsport. grei pris og momo stoler hos importøren av momo.. husker ikke hva de heter..

 

4 punkt er det du trenger, men må være FIA godkjent... Års merking gjelder oxo da stoler er gyldig kun i ett visst antall år, av en eller annen rar grunn...

 

Kjøre 85-90% på de første ss og satse mot slutten.. Gjelder til en har kunnskapen om å motta noter osv. Viktig at kartleseren er rolig og ikke stressa...

 

Når en har kjørt litt kan en satse mer fra starten av..

 

kjipt å satse fullt på første ss i første rally og stå langt i brøyta... Er masse tid og bortkastede penger...

 

 

Kan vel gjøre ting selv? Nye bakhjul hver service? Huff, må skaffe meg dekksponsor!

 

Trodde det var 6 punkt man trengte jeg, men ok. Er det noen vits å kjøpe 6 punkt egentlig?

 

Skal prøve å holde meg litt rolig i begynnelsen..kan ikek love noe da :) Men det er nok kjipt å blåse ut på første ss ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompisen min og jeg som 90% sikkert stiller i almera cuppen til neste sesong også, pleier å reise fra bergen om torsdags formiddag, det har også hendt at vi har kjørt om onsdagen..

Vi pleier ikke å bruke så lang tid overfjellet egentlig.. 7-8 timer til rudskogen for noen uker siden (hiace+henger med almera)

Et rally fortoner seg ganske så hektisk om man kommer fra bergen, masse stress :D:D:D:D:D:D. Det værste er når vi er kommet i mål og skal hjem i en jævlig fart, så må vi vente på det helvettes parcfame greiene...

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Kan vel gjøre ting selv? Nye bakhjul hver service? Huff, må skaffe meg dekksponsor!

 

Trodde det var 6 punkt man trengte jeg, men ok. Er det noen vits å kjøpe 6 punkt egentlig?

 

Skal prøve å holde meg litt rolig i begynnelsen..kan ikek love noe da :) Men det er nok kjipt å blåse ut på første ss ja....

 

ikke nye, men skifte pga varmegang. varmen gjør at piggene løsner og da blir det kjipt.

 

på sommeren vil jeg anbefale avon dekk.. kan kjøre et rally på ett sett! Så får du en dekk spesialist til å dreie ned mønsteret til et par mm så kan du kjøre bakkeløp/ asfalt med de. Sitter som faen!

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

kompisen min og jeg som 90% sikkert stiller i almera cuppen til neste sesong også, pleier å reise fra bergen om torsdags formiddag, det har også hendt at vi har kjørt om onsdagen..

Vi pleier ikke å bruke så lang tid overfjellet egentlig.. 7-8 timer til rudskogen for noen uker siden (hiace+henger med almera)

Et rally fortoner seg ganske så hektisk om man kommer fra bergen, masse stress :D:D:D:D:D:D. Det værste er når vi er kommet i mål og skal hjem i en jævlig fart, så må vi vente på det helvettes parcfame greiene...

 

Parc ferme er et mareritt å vente på.. jævlig kjipt. For min del så kunne de godt kutta det ned litt..

 

Kjørt alle cup løpa i år eller? bra plasseringer?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

kjøp deg noe en ordentlig bil hvis du skal ha noe da!!!

denne er det 517 hk i. haha. gruppe b

 

denne bilen har en ganske syk prisklasse, ingen reservedeler å få tak i heller. Ikke noe for en vanlig kar... italiensk er den og.... he he

 

grb er heller ikke tillatt i norge......

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det kommer neste år. Har hørt at bjørn a viko bygger en rs 200 evo.. så det kan godt hende det blir en klasse for de, men sikkert med restriktor.

 

Iflg ryktene har han kjøpt en evo motor av en "lakenmann" he he.. eller oljebaron..

 

Håper virkelig det kommer, men blir vel nesten wrc priser for gutta som satser på dette..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

ikke nye, men skifte pga varmegang. varmen gjør at piggene løsner og da blir det kjipt.

 

på sommeren vil jeg anbefale avon dekk.. kan kjøre et rally på ett sett! Så får du en dekk spesialist til å dreie ned mønsteret til et par mm så kan du kjøre bakkeløp/ asfalt med de. Sitter som faen!

 

 

Isdekk du tenker på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

is dekk/ pigg dekk ja... stort sett der en bruker pigger? he he..;)

 

:)

 

Ble litt redd for at det skulle gjelde grus og asfaltdekk i tillegg, var bare det. Det blir nok den VOC bilen til 30k, han skulle ringe meg på mandag og gi meg all info om bil og ekstrautstyr, han var visst opptatt for tiden..

 

Blir vel til kjøp til helgen om det høres bra ut og det faktisk er så bra som han vil ha det til..

 

Meg og psykopaten (karleseren) hadde en prat om det i dag,m og fant ut at vi ikke må finne på å kjøpe noen Ascona B, stikord for diskusjonen var: "Kai + Robert + rally + skog = ut i terenget. Så vi trenger nok en solid bil :)

 

Gleder meg som en idiot til første løpet, når er neste rally\bakkeløp eller noe? Må ta lisens og, kommer ikkke langt på bilcross lisensen min:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel til oslo på lisenskurs.. er bare helt enkelt, sette seg inn i hvordan det virker osv..

 

 

var grus dekkene jeg mente en kan bruke ved å "dreie" av noe av mønsteret så de blir rette igjen.. avon dekkene koster litt mer med har mye mer grep enn billigere alternativer...

 

Første rally er vel i januar eller no. Sjekk http://www.bilsport.no og http://www.norsk-rally.com. Mulig det er noe info der...

 

Hvertfall veldig fornuftig valg du tar..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

må vel til oslo på lisenskurs.. er bare helt enkelt, sette seg inn i hvordan det virker osv..

 

 

var grus dekkene jeg mente en kan bruke ved å "dreie" av noe av mønsteret så de blir rette igjen.. avon dekkene koster litt mer med har mye mer grep enn billigere alternativer...

 

Første rally er vel i januar eller no. Sjekk http://www.bilsport.no og http://www.norsk-rally.com. Mulig det er noe info der...

 

Hvertfall veldig fornuftig valg du tar..

 

 

Oslo ja.. Høres ut som det kan bli en gøy tur. Noen som har noter for etappen bergen-oslo?

 

Å rette dekkene kan vel være smart, hva koster slikt? Avon er verdt det lille ekstra altså? Hvordan er holdbareheten da?

 

Synes det virker fornuftig jeg og. Skal bli A fører her og så gå videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår