nnnneh Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Hvorfor får noen kjøre bil før det har gått 2 år og får en liten bot? jeg synes at blir man tatt for fyllekjøring (muligens over 0.5?) så burde man fått MINIMUM 250 000kr i bot og ALDRI i verden igjen få lov til å håndtere noe annet enn en ikke selvgående gressklipper. Grunn: 250 000kr er ikke mye straff når man tenker over hvilke belastninger man risikerer å påføre samfunnet: liv og helse, materielle kostnader og utgifter til brann, politi, redning, rettsvesen osv.. Og er du så innmari teit at du kjører i fylla, ja da kan du bare si takk og farvel til å ha førerkort. Du har rett og slett bevist at din egen egoisme og trang til å forflytte deg går foran alt det andre som jeg ramset opp lenger oppe i tillegg til at lover og regler betyr ingen verdens ting for deg. For er det noe man lærer, evt. blir forsøkt opplært til i dette landet LENGE før man tar førerkort så er det at alkohol og (bil)kjøring ikke hører sammen. Noen som er enige med meg? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Ja. Men 250 000 kr i bot er alt for lite. Dødsstraff for kjøring med promille over 1,0 eller under påvirkning av narkotika hadde vært passende. Unntak er selvsagt ved nødrett/nødverge, men det blir en annen historie. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 promille over 1.0 burde jo sidestilles med uaktsomt drap eller noe i den dur.. jeg føler meg lite sikker på andre trafikanter i helgene. leser jo om fyllekjøring nesten hver dag i lokalavisa. og det er nok bare toppen av isfjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg