Gå til innhold

ny innkjøpet mitt, hvem plugger bør jeg bruke?

Ranger emnet

asona_er_best

Anbefalte innlegg

Hvilke plugger har du brukt da?

"Standard" plugger til motorene, er jo f.eks fra NGK BPR6ES.

aner ikke, har nettopp kjøpt bilen på bud, det er en bilcross bil. 531 topp,grenrør, en eller annen kam, og 2 dobble dellorto 40mm gassere.

så det er ingen forskjell på b230k/b230a osv når det gjelder plugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den eter plugger så er kanskje blandinga litt feil..

Burde funke med f.eks ngk bp7es evt. bp8es

Holdt på min motor med ymse trim og 2x45mm webere

okeii.. men må ha det billigst mulig også, for jeg må vel nesten bytte plugger pr heat, og den skal brukes på et 2 dags løp og da blir det fort dyrt.. men om jeg prøver bp7es, kan jeg få kjørt litt lengre på de pluggene om jeg eventuelt hadde bare pussa dem etter 1 heat? litt surt for lommeboka å betale 5 sett med plugger og kanskje jeg kommer i finale da blir det 6 sett liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hjelpe å gå opp et varmetall (opp på ngk)

Men ettersom din spiser dem såpass raskt...

Har aldri opplevd at en høyeffektcoil har spist plugger på mine motorer hvertfall.. men det er sikkert mulig! men etter et heat!?

Er blandinga for mager så blir det varmt å være plugg

Hvis pluggene er hvite og med et rosa skjær (på isolatorfoten)og uten sot i det hele tatt så er forgasserne utstyrt med for små dyser etc.

Er pluggene jævlig sotete og svarte så får den alt for mye og det er heller ikke bra..

Optimalt skal fargen være lysebrun,både på eksos (ved full gass)

og plugg

Og en motor kan få veldig mye ekstra bensin uten å begynne å fuske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve det ut litt.. regner med den er sånn som eter plugger med tanke på at jeg kjørte 3 runder rundt låven og har startet og stoppet 3-4 ganger, og da var pluggene surna.. men da har bilen gått på stort sett høyt turtall for den funker lite under 3000omdreininger

kan forresten få lagt ut et bilde av motoren, ordenlig snacks å se på med chromma trakter og greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider