Gå til innhold

Kjørte nedi en dump, raslelyd fra motorrom..

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Heisann!

Var ute og kjørte i går, og kom uheldigvis litt for langt mot kanten på høyresida, og der var det en sluk. Kjørte nedi der og med det samme kom en merkelig lyd fra motorrommet.

Jeg har ikke funnet ut hva dette er, men det er ikke fra understell, da lyden også kommer når bilen står stille.

Har sett på registerreim, og noen andre reimer, men har enda ikke funnet ut hva lyden er for noe.

Dette er en 1,8l motor, og det høres ut som lyden kommer fra høyresida (venstre om du ser nedi motorrommet), altså samme side som der jeg kjørte nedi dumpen. Noen som har forslag på hva dette kan være for noe?

Mvh

Kristian

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å gjøre istede for å gjette seg frem..

Finn deg en løftebukk/bilgrav og kom deg under bilen og se..

Til nød kan du bruke oppkjøringsramper eller to bukker..

Mye å velge i for å si det sånn, kan være servopumpa, kan være et deksel til f,eks registerreima.

Det kan være bunnpanna som har presse seg inn mot oljepumpa osvosvosv..

Hvordan høres lyden ut?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å forklare, men som en slange som hveser eller noe.

Jeg tror nok ikke det er noe med bunnpanna, men har mer tro på at det er et deksel som har kommet borti noe som snurrer rundt.

Det var bare høyre fremhjul som kom nedi dumpen. Så det var derfor jeg trodde jeg hadde punktert, men når det var like mye luft i dekket, er det nok noe annet.

Jeg tar med bilen opp til der stefaren min jobber, så vi får sett under senere i kveld. (slik at ingen misforstår, det var ikke slik at bilen falt nedi en kum, men en liten sluk på ca 30cm bredde.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forsøket om å kjøre til jobben mislykket.

Var kommet halvveis da det kom en "hvinelyd" fra noe som kan ha vært borti ei reim. F.eks at et hjul på viftereima ikke går rundt.

Motoren stoppet også opp, vi var livredde for at registerreima kan ha røket, men den er intakt.

Bilen starter, men etter noen få sekunder kommer den hvinelyden.

Vi tror at det kan være noe som ha kommet mellom enten servoreimen eller viftereimen, eller at det er noe defekt med hjulet der reimen går rundt på.

Men vi ser ikke noe. Så i morgen skal vi se om vi får tak i en slik bolt man setter i fronten så man kan slepe bilen. Denne var jo selvfølgelig borte. Så en slik må jeg da kjøpe.

Så nå får jeg vel bare vente til i morgen og se om jeg får lånt meg en bilhenger. Hvis noen av dere har erfaringer med liknende, tre gjerne frem og fortell.

Dette blir veldig hakkete fortalt, men kan det kanskje være dynamoen? Hva skjer når en dynamo blir ødelagt under kjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider