mjæ Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 har en 1991 mod 300te... den starter forholdsvis lett da den er kald men da den har gått litt og blir varm så begyner den og skyte og hoste og harke og det blir bare værre og værre til slutt dør den ut og da får du ikke start på den igjen... hva er typiske 124 feil? kan det være den temp giveren ? og hvor sitter den før jeg begyner å demotere hele vogna? (masse rart oppi der for en osm er vant til god plass og volvo 240 hehe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 sjekk http://www.mercefreaken.com Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 2 ting jeg ville ha sett nærmere på.. Tenningsdeler ala fordelerlokk/rotor, pluggledninger og plugger. Pluss lambdasonde. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjæ Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 2 ting jeg ville ha sett nærmere på.. Tenningsdeler ala fordelerlokk/rotor, pluggledninger og plugger. Pluss lambdasonde. lambda sond- ville ikke en lambda eller motorlamp lyst? plugger-det gnistrer som bare f og de ser fine ut.. kunne målt motstanden i pluggkablene. er det noe diagnose utak på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Er ikke egen lampe for feil på motor eller lignende..Er mekanisk innsprut på bilen. Ikke bare plugge til noe diagnoseapparat. Eneste måten å finne ut er å måle manuellt. Annet alternativ er om du kjenner til noen som kan måle pulskvotemåling. (også kalt duty-cycle) Da kan man finne feil på elektroniske sensorer i systemet som regulerer bensin/luft-blandingen. Ta ett søk på "duty cycle" på mercefreaken sitt forum og MBE sitt forum. Da får du mer informasjon om dette. Kan forøvrig være gnist på plugger samtidig som den har feil på fordelerlokk. Er det f.eks sprekker i fordelerlokket så vil den fremdeles ha gnist, men på feil tidspunkt når den blir varm. Anbefaler fremdeles å sjekke fordelerlokk/rotor. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
230 coupe Skrevet November 17, 2007 Rapporter Share Skrevet November 17, 2007 vet kansje ka det det e har nettopp havarett med samme problem skjek om motorn brukker mye kjølevæske Siter bmw e46 stv 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.