le0n Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Lurer på og kjøpe en 850 T5 225 hk som har gått 286.000 km og er en '94 modell. Hvordan er disse motorene, pleier de og vare eller er det noe rask? Og skulle jeg endt opp med en sånn bil, hva sier dere om og chippe en motor med 286.000 km på telleren? Eller annet med 850 T5 som bor sjekkes? Svake punkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Dette er faktisk veldig gode og slitesterke biler. MEN, når bilen er gått såpass bør turboen egentlig byttes, sjekk nøye iaff. (lærte det når jeg jobba på volvo) Sjekk også hjuloppheng: støtdempere, foringer osv. Vær også obs på girkasse/drivknuter, utsatte greier om bilen ikke er daukjørt. Forøvrig veldig fin motor for videre tuning, under den forutsetning at den er frisk! Lykke til med artig bil i så fall! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Har ikke snakket med selger enda, lurer på og ringe på den så da får jeg spørre om turboen er bytta. Hvor mye får du ut av denne med chip egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stefan Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Hei, du får ihvertfall tak i "trimsatser" på http://se.bsrab.se Gir opptil 315hk /450nm , for 14550kronfiredevi Siter Racern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Hmm, bra med hk da men dyyyrt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 viktig sak på selve motorn er veivhusventilasjonen. Den er noe piss på disse motorene,og det er vanlig at kanalen(e) i blokka blir helt tett. ikke helt bra det såklart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Har ein T5 sjølv som passerar 400.000 km om få dagar..har ikkje hatt noko problem med motoren på den. Dvs, det sveittar litt olje i bakkant rundt turboen, men ikkje så mykje at eg har vore på verkstad og gjort noko med det. Har kjørt med BSR Steg1-chip (290hk/415nm, manuell kasse) i snart 40.000 km. Kva må du betale for den som er gått 286? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ligger for rundt 75000,- men er stygg i lakken og diverse utvending. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guppi Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Har en T5 94mod.som jeg snart skal selge. Er kjørt ca.165000. Denne er ombygd og vert på Biltilsynet for godkjenning. Hadde det vert noe? Er den som er avbildet på avataren min. / /______________denne___/ \ \ \ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zummi Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Min er også for sal..ligg på finn.no: http://finn.no/finn/object?finnkode=11481027 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.