Gå til innhold

Råeste 240 til nå... 244 T6 `82 mod.

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sa han 680hk på vallakra, så står det 600,1 i reportasjen. Ganske grovt å skryte på seg 80hk da.

synes det høres ut som en helt fantastisk effekt om h an kjører med standard 3-liters kammer.

Skal ikke være noen bedreviter her, men svenskene er flinke til å finne høye tall i bilene sine.

 

TS-motorteknikk trodde ikke det var ærlige hester, ikke med de kammene.

 

men for all del. Bilen er rå den

 

isteden for å spekulere og komme med at folk skryter på seg antal hk så kan man jo finne ut litt mer om bilen, svenskene skryter da ikke eller har no renere/kaldere luft som gjør at hk antallet stiger til månen, ikke noe mer en oss i norge hvertfall.

 

siden den gang har det vært oppgradert en del og turbo bytte til hx55 og ny bremsing som ga 680hk 883nm, som en annen side viser.han har nå byttet til 16vmaskin

 

selvfølgelig tror ikke ts-motorteknikk om ærlige hk, han klarer jo faen ikke å få en 16v b230 med rette oppsett over 500hk engang, jeg skal ikke være noen bedre viter jeg heller men jeg vet hvertfall bedre en å prate med han om noe som gjelder trimming av motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man lader 3kg på en hx55 LOL så klarer man å lage 700hk.men vi snakker om et effekt register som er helt dritt....

når er det folk skal skjønne at det ikke bare er topp effekt som gjelder????

bremset selv ganske så bra tall,men det gikk bare utover registeret...

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man lader 3kg på en hx55 LOL så klarer man å lage 700hk.men vi snakker om et effekt register som er helt dritt....

når er det folk skal skjønne at det ikke bare er topp effekt som gjelder????

bremset selv ganske så bra tall,men det gikk bare utover registeret...

 

Endelig noen fornuftige ord , også midt i kirketiden på en søndag da !

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svetto er visst verdensmester, som er talerøret til andre gutter som han får høre mye "kloke" ord fra.

 

faen altså...du vet vel ingenting om Trond Stensbøl og hva han driver med. Det er ganske enkle regnestykker at med originale 3 literskammer på den motoren er det helt hinsides og si at man har 600 hk. Men det hjelper vel ikke å si det, du som vet alt så godt

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svetto er visst verdensmester, som er talerøret til andre gutter som han får høre mye "kloke" ord fra.

 

faen altså...du vet vel ingenting om Trond Stensbøl og hva han driver med. Det er ganske enkle regnestykker at med originale 3 literskammer på den motoren er det helt hinsides og si at man har 600 hk. Men det hjelper vel ikke å si det, du som vet alt så godt

 

neida jeg er da ingen verdens mester, men noen kloke ord tar jeg til meg.

 

ja jeg vet ingen ting om ts-motorteknikk eller har noe peiling på t6 motoren, men når folk her inne som sier at de bruker han som mentor og kommer med all slags rare utspill som 3"anlegg og eksos hus av str ar82 er for lite for 500hk og annet svada så begynner man faktisk å lure litt. det jeg har fått inntrykk av er at hvis noen bremser et annet sted en hos stensbøl og får mer effekt en det andre har klart med samme oppsett hos han så mååå det være lotto ruller eller andre greier som ikke stemmer siden han ikke klarte det selv!

 

bruno: er helt enig men dette gjelder da nesten alle der ute, de fleste lader i hue å rævva får å få en høy effekt for å vite hva motoren gir så kjører de med mindre trykk på bane, så det er jo ingen forskjell da på han og ganske mange andre folk der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som bremser i motor-benker.og da får man ikke HK på hjula. + man ladder som du sier langt over evne for å skryte hvor mye hester de har. så kjører demed noe helt annet.

 

nei, skal ikke starte noe krangel her altså svetto:)

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som bremser i motor-benker.og da får man ikke HK på hjula. + man ladder som du sier langt over evne for å skryte hvor mye hester de har. så kjører demed noe helt annet.

 

nei, skal ikke starte noe krangel her altså svetto:)

 

neida, litt diskutering må vi vel tåle :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Forskjell på effekt man bruker og "peak-effekt" også da. klare 680 hk i benken på peak, eller ha 450-500 i bilen, og med vettug register. Kulere med orntli register enn masse hk på papiret vel? Blir jo kjørt fra så det griner hvis man har sent register da, kjedelig a gitt. Jage motoren hele tiden.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida jeg er da ingen verdens mester, men noen kloke ord tar jeg til meg.

 

ja jeg vet ingen ting om ts-motorteknikk eller har noe peiling på t6 motoren, men når folk her inne som sier at de bruker han som mentor og kommer med all slags rare utspill som 3"anlegg og eksos hus av str ar82 er for lite for 500hk og annet svada så begynner man faktisk å lure litt. det jeg har fått inntrykk av er at hvis noen bremser et annet sted en hos stensbøl og får mer effekt en det andre har klart med samme oppsett hos han så mååå det være lotto ruller eller andre greier som ikke stemmer siden han ikke klarte det selv!

 

bruno: er helt enig men dette gjelder da nesten alle der ute, de fleste lader i hue å rævva får å få en høy effekt for å vite hva motoren gir så kjører de med mindre trykk på bane, så det er jo ingen forskjell da på han og ganske mange andre folk der ute.

 

Stensbøl, Wetterhus og Per Gulbrandsen er vel de som er "å stole på".

 

Selvom jeg aldri kverrulerer på ett bremsepapir, ser heller på når den effekten er.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår