Gå til innhold

Fartsrelatert vibrasjon 740

Ranger emnet

Mogwai

Anbefalte innlegg

Som topic sier, jeg har trøbbel med at på rundt 120-130 vibrerer det i forstillingen. Det kan virke som at det kommer fra høyre side, men dette kan jeg ikke si med sikkerhet. Problemet er ikke alltid til stede, men ofte når veien er litt sporete. Det er også mest fremtredende når jeg sakker sakte av fra høyere hastighet.

Noen som har ideer om hva som kan gjøre dette?

Har heist opp bilen og kjent etter ekstrem slakke i hjullager, men synes ikke at dette skal relatere seg til sånn oppførsel.

Kan heller ikke se noe som er løst/ekstremt slitt med det blotte øye...

Får håpe jeg finner ut at dette snart, problemet blir ikke akkurat noe mindre fremtredende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på faren min sin 740 for noen år siden, da var det slakk i bærekule. Ble vibrasjoner rundt 120-130 og ved nedbremsing.

Var tydeligvis ikke lett å finne, da verkstedet som reparerte det ikke fant det ut første gangen den var inne heller.

Så sjekk nøye bærekuler...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå byttet begge bærekulene, og har ikke merket noen flere vibrasjoner. Den på venstre side var det vi hadde byttet, og den på høyre side var KAV gåen. Drøye 1mm slakke når jeg kjente på den med fingrene. Det var jo forøvrig fra høyre side det først og fremst virket å komme fra, så man får vel anse problemet som løst ;):partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider