Gå til innhold

luftfilter - K&N

Ranger emnet


Fusta

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en vitara v6 fra '97 og har lyst til og sette inn sportfilter (konisk)

men jeg har lagt merke til at luftsensoren sitter montert i luftfilterboksen, jeg lurte på om det er mulig og flytte denne nermere så jeg får på et konisk luftfilter. Vis det er noen som vet om dette gaar an blir jeg evig taknemlig.

 

på forhånd takk.

FUSTA racing

det er fustastiskt.

audioteam@home.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var og pratet med Suzuki på økern og spurte der mekanikeren der han mente det ikke ville hjulpet på effekten med og sette inn et konisk filter, (tror ikke helt på ham). han anbefalte heller ikke innsatsfilter fordi det ikke filtrerte like bra som et orginalt ett noe som gjorde at luftmengdemåleren tokk kvelden. For å få bedre lyd kunne jeg ta bort et rør som gikk fra luftfilter boksen til skjermen på bilen. Er det noen her som vet om han prater sant, mente og trodde at ved og bytte til et sport filter ville man fått mere luft og et bedre bånndrag.

 

Håper det er noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette...

 

tusen takk for svar...

FUSTA racing

det er fustastiskt.

audioteam@home.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gang for alle! hjelper ikke med sportsfilter! el hjelper kanskje en halv hest, viss man plasserer det riktig, men fåtallet gjør det.. så du kommer nok ikke til å merke noe forskjell, bortsett fra lyden.. kommer mer støv inn i motoren med et sports filter, sett i insatsfilter du..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og pratet med Suzuki på økern og spurte der mekanikeren der han mente det ikke ville hjulpet på effekten med og sette inn et konisk filter, (tror ikke helt på ham). han anbefalte heller ikke innsatsfilter fordi det ikke filtrerte like bra som et orginalt ett noe som gjorde at luftmengdemåleren tokk kvelden. For å få bedre lyd kunne jeg ta bort et rør som gikk fra luftfilter boksen til skjermen på bilen. Er det noen her som vet om han prater sant, mente og trodde at ved og bytte til et sport filter ville man fått mere luft og et bedre bånndrag.

 

Håper det er noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette...

 

tusen takk for svar...

 

Et innsats filter fra K&N filtrerer vel nesten like bra som et annet orginalt filter...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et innsats filter fra K&N filtrerer vel nesten like bra som et annet orginalt filter...
Hvis det er riktig behandlet filtrerer det like bra,og i noen tilfeller fløder det bedre enn et papir- eller skumgummi-filter. Men,i 99.9% av nyere biler (etter 90-91) fløder det originale filteret 2-3 ganger mer enn motoren svelger unna pga trange rør/lmm's/etc... så filterbytte hjelper ikke det spøtt på effekten i disse tilfellene. På en '96 Vitara gir det omtrent 0.000001Hk.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte simota-konfilter fikk jeg beskjed om at det ga LITEN eller ingen økning i antall HK, MEN bedre pådrag og bedre lyd. Kjappere reaksjon når man trår på gassen.

Hvordan får man bedre drag i bilen uten hk-økning et eller annet sted i registeret? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga hele 3hk økning da vi plukka av et bittelite konfilter på bremsinga av BMWen til en kompis! Riktig nok ikke sugemotor da!
Tror nok grunnen er uthevet i sitatet av deg.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår