Fusta Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Har akkurat kjøpt meg en vitara v6 fra '97 og har lyst til og sette inn sportfilter (konisk) men jeg har lagt merke til at luftsensoren sitter montert i luftfilterboksen, jeg lurte på om det er mulig og flytte denne nermere så jeg får på et konisk luftfilter. Vis det er noen som vet om dette gaar an blir jeg evig taknemlig. på forhånd takk. Siter FUSTA racing det er fustastiskt. audioteam@home.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 K&N leverer filter som passer rett i org. luftfilterboks.. men det er vel ikke intr. Lag en rørstuss mellom filter og innsugsrør som du setter sensoren på f.eks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fusta Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Har tenkt den tanken jeg og, men jeg lurer paa om det kan ha en innvirkning paa luftmaaleren? Siter FUSTA racing det er fustastiskt. audioteam@home.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alx81 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Fikk beskjed av saab å ikke sette på KN filter på min bil, da dette inneholder olje som legger seg i luftmåleren og blir med inn i turboen. Siter Saab 95 2.0t Renault 5 GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fusta Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Jeg var og pratet med Suzuki på økern og spurte der mekanikeren der han mente det ikke ville hjulpet på effekten med og sette inn et konisk filter, (tror ikke helt på ham). han anbefalte heller ikke innsatsfilter fordi det ikke filtrerte like bra som et orginalt ett noe som gjorde at luftmengdemåleren tokk kvelden. For å få bedre lyd kunne jeg ta bort et rør som gikk fra luftfilter boksen til skjermen på bilen. Er det noen her som vet om han prater sant, mente og trodde at ved og bytte til et sport filter ville man fått mere luft og et bedre bånndrag. Håper det er noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette... tusen takk for svar... Siter FUSTA racing det er fustastiskt. audioteam@home.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 en gang for alle! hjelper ikke med sportsfilter! el hjelper kanskje en halv hest, viss man plasserer det riktig, men fåtallet gjør det.. så du kommer nok ikke til å merke noe forskjell, bortsett fra lyden.. kommer mer støv inn i motoren med et sports filter, sett i insatsfilter du.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Jeg var og pratet med Suzuki på økern og spurte der mekanikeren der han mente det ikke ville hjulpet på effekten med og sette inn et konisk filter, (tror ikke helt på ham). han anbefalte heller ikke innsatsfilter fordi det ikke filtrerte like bra som et orginalt ett noe som gjorde at luftmengdemåleren tokk kvelden. For å få bedre lyd kunne jeg ta bort et rør som gikk fra luftfilter boksen til skjermen på bilen. Er det noen her som vet om han prater sant, mente og trodde at ved og bytte til et sport filter ville man fått mere luft og et bedre bånndrag. Håper det er noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette... tusen takk for svar... Et innsats filter fra K&N filtrerer vel nesten like bra som et annet orginalt filter... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Et innsats filter fra K&N filtrerer vel nesten like bra som et annet orginalt filter...Hvis det er riktig behandlet filtrerer det like bra,og i noen tilfeller fløder det bedre enn et papir- eller skumgummi-filter. Men,i 99.9% av nyere biler (etter 90-91) fløder det originale filteret 2-3 ganger mer enn motoren svelger unna pga trange rør/lmm's/etc... så filterbytte hjelper ikke det spøtt på effekten i disse tilfellene. På en '96 Vitara gir det omtrent 0.000001Hk. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Når jeg kjøpte simota-konfilter fikk jeg beskjed om at det ga LITEN eller ingen økning i antall HK, MEN bedre pådrag og bedre lyd. Kjappere reaksjon når man trår på gassen. Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Og fordi noen sier det, så er det sant... Intil jeg ser at noen viser i flow-benk at "effekt-filteret" fløder bedre enn ett standard filter med alt av insugslanger, lmm og gasspjeld montert, så tror jeg at "effekt-filteret" gir samme effekten som klistremerker. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Når jeg kjøpte simota-konfilter fikk jeg beskjed om at det ga LITEN eller ingen økning i antall HK, MEN bedre pådrag og bedre lyd. Kjappere reaksjon når man trår på gassen. Hvordan får man bedre drag i bilen uten hk-økning et eller annet sted i registeret? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Ga hele 3hk økning da vi plukka av et bittelite konfilter på bremsinga av BMWen til en kompis! Riktig nok ikke sugemotor da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Ga hele 3hk økning da vi plukka av et bittelite konfilter på bremsinga av BMWen til en kompis! Riktig nok ikke sugemotor da! Tror nok grunnen er uthevet i sitatet av deg.. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Husk at det kommer ikke mer luft inn enn hva den klarer å få ut bak på vanlig suge motor ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hvordan får man bedre drag i bilen uten hk-økning et eller annet sted i registeret? :) Jævla godt poeng! Er helt grønn på detta jeg, så jeg må liksom bare lytte til det andre sier, selv om jeg aldri tror jeg vil få noe skikkelig svar på det.. Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.