Gå til innhold

luftfilter - K&N

Ranger emnet


Fusta

Anbefalte innlegg

Jævla godt poeng!

 

Er helt grønn på detta jeg, så jeg må liksom bare lytte til det andre sier, selv om jeg aldri tror jeg vil få noe skikkelig svar på det..

Er ikke noe annet svar enn at de som har solgt deg det ikke vet hva de snakker om. :) Og alle må begynne et sted.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og fordi noen sier det, så er det sant...

 

Intil jeg ser at noen viser i flow-benk at "effekt-filteret" fløder bedre enn ett standard filter med alt av insugslanger, lmm og gasspjeld montert, så tror jeg at "effekt-filteret" gir samme effekten som klistremerker.

 

"Flow does NOT equal Power"

Moto-Man i Powernews har en lang og utfyllende forklaring på dette fenomenet :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du ikke slakta meg ;)

 

Ikke lett å være jente blant såååå mye testosteron! hehe

Kan jo ikke slakte deg,to gode grunner: Du er jente og vi har jo nesten identisk bil :D ...og som jeg sa,alle begynner et sted. Ingen kan alt fra the get-go. :) Tro alt du hører og leser med en klype salt (Les: et mindre saltutvinningsanlegg),låter det ikke riktig et eller annet sted i dine ører så er det ofte ikke det heller. Bruk sunn fornuft og lytt til folk,men lag deg alltid din egen mening... Sånn. Dagens moral-boost :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, leser ikke powernews(er det ett blad?). Kankje du kan forklare dette for meg?
Hopp inn i Sticky-samletråden til Skody i Teknsk-forumet... Der er det linket til sidene hans. Det han sier er riktig men er som å stå og preke avansert astronomi i år 1430 for noen...spesielt amerikanere med flow på hjernen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp inn i Sticky-samletråden til Skody i Teknsk-forumet... Der er det linket til sidene hans. Det han sier er riktig men er som å stå og preke avansert astronomi i år 1430 for noen...spesielt amerikanere med flow på hjernen.

 

Ett filter med mer flow enn ett annet må da bestandig være bedre eller likt ett med mindre flow (ihvertfall i effekt sammenheng).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett filter med mer flow enn ett annet må da bestandig være bedre eller likt ett med mindre flow (ihvertfall i effekt sammenheng).

Med forbeholdet at motorstyringen retter opp blandingsforholdet eller at gasseren blir justert;jepp. Men ikke på bekostning av rensingen... Mange av de såkalte soppfilterene av skumgummi er bare sopper,ikke filtre. Fløder bra,fordi all dritt går rett igjennom og fører til effekttap over tid fordi motoren slites innvendig av pukken som kommer igjennom...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke slakte deg,to gode grunner: Du er jente og vi har jo nesten identisk bil :D ...og som jeg sa,alle begynner et sted. Ingen kan alt fra the get-go. :) Tro alt du hører og leser med en klype salt (Les: et mindre saltutvinningsanlegg),låter det ikke riktig et eller annet sted i dine ører så er det ofte ikke det heller. Bruk sunn fornuft og lytt til folk,men lag deg alltid din egen mening... Sånn. Dagens moral-boost :D

 

Jeg liker deg! ;)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker deg! ;)
Takk det samme,du har jo samme bil...og bilinteresse? :hug:

 

@ Naginata: Da har jeg kanskje trøbbel... Jeg kan bittelitt om nesten alt men en god del om enkelte ting...hvor ender jeg da? :confused:

 

:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår