Gå til innhold

luftfilter - K&N

Ranger emnet

Fusta

Anbefalte innlegg

må være mannfolk med for mye feilhormoner det ;)

Bilen går foran svært mye. Mye kjærlighet der ;)

Ikke bare gutta gitt...mange jenter som "tror de liker bil" om dagen,fordi (gate)bil er "in"... Gleder meg til galskapen roer seg,og det er "hardcore-gjengen" som består... ikke en haug med folk som ikke klarer uttale seg om mer enn at "den var kul fordi den var blå"...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kon filter GIR effektøkning, om du vil det eller ikke, letter luftgjennomstrømming gjennom selve filteret, kortere vei til innsuget, og ikke minst MERE luft ..

Og som alle sier, at du vil dra inn varmere luft fra motor-rommet skal jeg ikke krangle på. Men det er jo bare å strekke opp ett rør fra en "god åpning" i fronten på biln, og montere ett varmeskjold ved filteret .. "ja men det blir varmt når man står å bakker". Bilen er jo for guds skyld laget for å KJØRES, er jo ikke ett mobilt hus .. det har vi bo-biler å campingvogner til !

Og K&N leverer en egen type filter til turbo biler, UTEN olje baserte smøringer i filteret, slik at du slipper det tullet med olje i LMM og bla bla bla ..

Bare bestill ett filter KIT tilpasset din bil ;) K&N 57i er perfekt ^^ anbefales til alle ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis konfilter skal være så mye bedre enn alt annet,er det jo litt rart at ikke bilfabrikantene monterer dette fra fabrikk(spesielt på de sprekere motorene)da det sikkert er billigere for de å smekke på et lite skumgummifilter enn en diger plastboks med masse slanger på?

Konfilter har nok en hensikt på trimma motorer,men ikke på en vanlig,original motor...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og K&N leverer en egen type filter til turbo biler, UTEN olje baserte smøringer i filteret, slik at du slipper det tullet med olje i LMM og bla bla bla ..

Bare bestill ett filter KIT tilpasset din bil ;) K&N 57i er perfekt ^^ anbefales til alle ! :)

Kommer jo an på hvordan kitet er lagd det. Borti USA var det flere som mistet effekt med K&N Typhoon for Evo VIII, og grunnen var at det var utviklet for de Japanske Evoene.

Ellers tror jeg filteret er mest for lydens skyld, spesielt på N/A motorer men også av og til på turbomotorer (kommer an på originalfilteret, filteret på f.eks. Evo IX er såpass bra at åpent filter ikke gjør en dritt).

En stor grunn etter det jeg vet til at åpent filter har motsatt effekt er at mange monterer dem feil, slik at motoren faktisk suger mer varm luft enn det den gjorde med originalt filter.

Og hey, hvis man først snakker om effekt og lyd fra motor, hva med ITBer? :cool:

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med konfilterdebatten som det virker som alle overser: Si at ditt nye K&N-filter fløder 1100 cfm. Det originale,rundt 650cfm. Hvem gir mest krutt hvis TB'en (spjellet) fløder 580?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Turboed1 er en av de FÅ her på forumet som gir ordentlig, og bra svar. og faktisk oppfører seg:P

og en av de som faktisk sitter inne med noe..

skulle jeg ha startet en bil bygger bedrift, så hadde nok han vært en av de første jeg hadde ringt å spurt om ville ha jobb..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan en KN filter ødelegge luftmengdemålern fortere?

kompis av mæ hadde en KN filter på bilen sin og dudes på verkstedet sa at en sånn filter ødelegger luftmengdemålern fortere. E d sant a?

HVIS man driter i å olje det riktig,så kan det det... for lite eller feil olje,så kommer mer drit igjennom = skade over tid. For mye (eller feil) olje betyr at flødet går ned = liten vits i et mer åpent filter + at overskuddet kan bli dratt inn i LMM'en og lage baluba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1 er en av de FÅ her på forumet som gir ordentlig, og bra svar. og faktisk oppfører seg:P

og en av de som faktisk sitter inne med noe..

skulle jeg ha startet en bil bygger bedrift, så hadde nok han vært en av de første jeg hadde ringt å spurt om ville ha jobb..

Det var da storveies... :) Takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider