opasb Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Hei, Noen som vet hvor mye jeg kan lette av svinghjule i dreiebenk uten at jeg blir veldig plaget? motor er en 2,0 med plana 1,8topp...ellers orginal...takk for svar:fatality: Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 det vil du ikke nr. en er ikke dette en jobb DU kan gjøre. det er snakk om avbalansering etterpå. nr 2. hvorfor skal du gidde det på en så lat bil?.. Gjør du det mister du moment uten å nødvendigvis få særlig effekt, Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 joda det kan eg...avbalansering trengs ikke:P Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 visst faen trengs det om du har planer om å dreie innvendig for å lette vekt så MÅ DU avbalasnere jo! ellers vil bilen din riste i filler bare på tomgang, og du vil få et helt rått efekt tap:) for all del. kjør på! dette kan du jo Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 kan jo prøv værtfall..:) ska sei ifra da eg har jort d da å kordan d vart Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 jeg regner med du har sett bilder av svinghjul som har vært på luftetur? ~10kg som roterer seks tusen ganger i minuttet, noen cm fra føttene dine.. Da er det greit å vite at ting er som de skal være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Har sett svinghjulet på en 240 som gikk GJENNOM girkassa.. Gjennom torpedoveggen og stoppa halveis i dashen...! kult å tenke på i etterkant! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 hmm..så vanskli dokk sku va no...di fleste som kjører bilcross har jo letta svinghjul? hmm Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Er bare å ta svinghjul fra en fwd og forlenge utløsertappen ca 32mm. Mye enklere. Og man hverken mister eller får effekt ved å bytte svinghjul. Eneste er at man ikke bruker så mye energi til å snurre i gang svinghjulet, og dermed ikke kan hente ut så mye energi av det etterpå heller. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ranom Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Bruk svinghjul fra calibra. med c20ne motor. Siter 1988 Opel Omega 2,4 1992 Audi 80cuope 2,3E 2005 VW Passat 1,9 TDI[/color] 2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion SRS Motorsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Stemmer det turbomega skriver. Du vinner mer tid på 0-100 ved å ta gulvmattene ut av bilen enn å lette svinghjulet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Han skal vel sikkert ha dette i en bilcrossbil, som er rimelig lett fra før, men uansett, har letta svinghjul på escorten og bmw'en min. (bilcrossbiler), å da merka jeg ganske mye forskjell ang effekt. Var mye raskere på turtall. Ang ballansering, bruker du bare et rett stålrør som går rett ut i vater, trer svinghjulet på, å borer vekk der det trengs for å få svinghjulet til å ikke være tyngre på ene siden f.eks.. Dette gjøres ofte i bilcross-sammenheng.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Istedet for å lette original svinghjulet, finns det ferdig laga lette svinghjul som passer. Har ett sånt på min omega b 3.0 v6, orignialt svinghjul er 15kg, mitt lette veier ca 6 kg. Merker bilen kveles lettere på tomgang, mindre rotasjonsmasse.... Men den får en glattere og finere akselerasjonskurve, du slipper det "jaget/extradyttet" man får etter girskift under aksellerasjon. kjøpte mitt her : http://www.courtenaysport.co.uk/ Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.