Gå til innhold

Importere bil fra sverige

Ranger emnet


Andreas3625

Anbefalte innlegg

ikke motorvolum, men co-utslipp

 

Ikke alle som trenger å betale for co utslipp, og da går det på motorvolum

 

 

 

Satsene er som følger:

Avgiftsgruppe a:

A. Motorvogner som omfattes av plikten til å dokumentere drivstofforbruk og CO2-utslipp etter forskrift 4. oktober 1994 nr. 918 om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) kapittel 49:

 

kr 33,16 pr. kg av de første 1 150 kg av egenvekten,

kr 72,27 pr. kg av de neste 250 kg av egenvekten,

kr 144,55 pr. kg av de neste 100 kg av egenvekten,

kr 168,11 pr. kg av resten (vektavgift),

 

dessuten:

kr 120,59 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten,

kr 502,47 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten,

kr 1205,92 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten,

kr 2512,33 pr. kW av resten (motoreffektavgift)

 

dessuten:

kr 40,20 pr. g/km av de første 120 g av CO2-utslippet,

kr 190,94 pr. g/km av de neste 20 g av CO2-utslippet,

kr 502,47 pr. g/km av de neste 40 g av CO2-utslippet,

kr 1406,90 pr. g/km av resten (utslippsavgift).

 

B. Bensindrevne motorvogner som ikke omfattes av plikten til å dokumentere drivstofforbruk og Co2-utslipp etter forskrift 4. oktober 1994 nr. 918 om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) kapittel 49:

 

kr 33,16 pr. kg av de første 1 150 kg av egenvekten,

kr 72,27 pr. kg av de neste 250 kg av egenvekten,

kr 144,55 pr. kg av de neste 100 kg av egenvekten,

kr 168,11 pr. kg av resten (vektavgift),

 

 

dessuten:

kr 120,59 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten,

kr 502,47 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten,

kr 1205,92 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten,

kr 2512,33 pr. kW av resten (motoreffektavgift)

 

dessuten:

kr 12,88 pr. cm3 av de første 1 200 cm3 av slagvolumet,

kr 33,71 pr. cm3 av de neste 600 cm3 av slagvolumet,

kr 79,30 pr. cm3 av de neste 400 cm3 av slagvolumet,

kr 99,05 pr. cm3 av resten (slagvolumavgift),

 

C. Motorvogner som benytter annet drivstoff enn bensin og som ikke omfattes av plikten til å

dokumentere drivstofforbruk og CO2-utslipp etter forskrift 4. oktober 1994 nr. 918 om tekniske krav og

godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften) kapittel 49:

 

kr 33,16 pr. kg av de første 1 150 kg av egenvekten,

kr 72,27 pr. kg av de neste 250 kg av egenvekten,

kr 144,55 pr. kg av de neste 100 kg av egenvekten,

kr 168,11 pr. kg av resten (vektavgift),

 

dessuten:

kr 120,59 pr. kW av de første 65 kW av motoreffekten,

kr 502,47 pr. kW av de neste 25 kW av motoreffekten,

kr 1205,92 pr. kW av de neste 40 kW av motoreffekten,

kr 2512,33 pr. kW av resten (motoreffektavgift)

 

dessuten:

kr 9,87 pr. cm3 av de første 1 200 cm3 av slagvolumet

kr 25,85 pr. cm3 av de neste 600 cm3 av slagvolumet,

kr 60,80 pr. cm3 av de neste 400 cm3 av slagvolumet,

kr 75,94 pr. cm3 av resten (slagvolumavgift)

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår