Hallohallo1 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Hva må til for å få Tung\Lett mc-lappen når man allerede har lappen på bil? Siter 2004 Golf V 2.0TDI Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-tanbe Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Alt, utenom trafikkalt grunnkurs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallohallo1 Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 kjedelig, var ikke så enkelt som jeg hadde håpet på:P Siter 2004 Golf V 2.0TDI Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Blir uansett mye billigere å ta lappen etter å ha tatt billappen, for da har du mye av den trafikalske forståelsen inne. Men den er uansett verdt det! Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 hadde en drøm en natt om at jeg hadde motorsykkellappen, det var så virkelig at jeg våkna opp og måtte sjekke førerkortet mitt. litt skuff når det gikk opp fr meg:) OT: etter dette fikk jeg så sinnsykt lyst på motorsykkellappen! hva ligger dette ca på i pris? alt fra-til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 OT: etter dette fikk jeg så sinnsykt lyst på motorsykkellappen! hva ligger dette ca på i pris? alt fra-til? 12-15 000 og oppover.. Kommer veldig an på hvor mye du har kjørt før og sånt.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 I Oslo-området blir det fort 18-2000. Timene er ofte litt dyrere. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 jeg tok just MC lappen. eneste jeg slapp unna var traffikalt grunnkurs. alt i alt kom den på 15500 for min del. dette var med ABSOLUTT minimum av timer, (sikkerhets kurs på bane, sikkerhets kurs på vei, langtur, teorikurs (sikkerthets greie) prøve oppkjøring, oppkjøring, avgift for leie av bane for kurs, ny lapp, leie av mc for oppkjøring, leie av tøy, teoriboka) LYKKE TIL! MC er fantastisk Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 jeg tok just MC lappen. eneste jeg slapp unna var traffikalt grunnkurs. alt i alt kom den på 15500 for min del. dette var med ABSOLUTT minimum av timer, (sikkerhets kurs på bane, sikkerhets kurs på vei, langtur, teorikurs (sikkerthets greie) prøve oppkjøring, oppkjøring, avgift for leie av bane for kurs, ny lapp, leie av mc for oppkjøring, leie av tøy, teoriboka) LYKKE TIL! MC er fantastisk Kjøpe deg sykkel nå da, texas_ranger? Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Kjøpe deg sykkel nå da, texas_ranger? er VELDIG på jakt ja :pimp men i og med at jeg bare er 19 er det liksom litt mindre å velge i (les: mellomklasse) som er til en rimelig pris. (lærling) men sugler fælt på noe husqvarna. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 fyrer av et lite avsporingsspørsmålet. Er bare oppkjøring evt noen få timer på tung sykkel om man har lappen på lett sykkel? Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 fyrer av et lite avsporingsspørsmålet. Er bare oppkjøring evt noen få timer på tung sykkel om man har lappen på lett sykkel? Kommer litt an på når du tok lappen på lett... Dersom det er noen år siden, har det kommet nye obligatoriske ting, blant annet sikkerhetskurs på bane. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Kommer litt an på når du tok lappen på lett... Dersom det er noen år siden, har det kommet nye obligatoriske ting, blant annet sikkerhetskurs på bane. tok det når jeg var 16 så er da 5 år siden.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hvilke kurs/timer trenger du for å få lett MC lappen? har tatt traffikalt grunnkurs bare:) vet jeg også trenger et slags mc kurs, men etter det? hva trenger jeg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hvilke kurs/timer trenger du for å få lett MC lappen? har tatt traffikalt grunnkurs bare:) vet jeg også trenger et slags mc kurs, men etter det? hva trenger jeg da? Foruten trafikalt grunnkurs, som er trinn 1, trenger du å ta tre trinn på MC-opplæringa. Trinn 2 er "Grunnleggende kjøretøy- og kjørekompetanse" (hvordan sykkelen fungerer, kjøregårdstrening osv), trinn 3 er "Trafikal del" (enkel landeveiskjøring, bykjøring osv) og trinn 4 er "Avsluttende opplæring" (sikkerhetskurs på bane, langkjøring aleine på sykkelen osv). Deretter følger teoretisk og praktisk førerprøve. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg