Gå til innhold

Marquant MC4200

Ranger emnet

ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Har 2stk billige Boschmann 10" subber, som er oppgitt til 600W i 4Ohm. Og en Marquant MC4200 forsterker som er oppgitt til 4*200W. eller 2*600W.

Nå har jeg det dilemmaet at forsterkeren har kun lowpass filter på kanal C og D. Så jeg må kjøre begge subbene på en brokoblet kanal (grunnet delefilter).

Får jeg best effekt om jeg serie kobler, eller parallellkobler elementene?

Noen synspunkter på dette?

PS. Vet at alt dette er "low-end" utstyr, men alt er nytt. Og kjøpt på 2 auksjoner på QXL. betalte til sammen 2000,- og det kan dama leve med :)

http://www.boschmann.com/BMAL/html/mainpage.html

og elementet heter ZX-102PRO

forsterkeren mangler jeg link til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et problem... For den forsterkeren er garantert ikke stabil i 2ohm, hvis du brukobler. Da er det kun to løsninger igjen. Du seriekobler sub'ene og får 8ohm, som du da kobler på to brukoblede kanaler. Eller du kobler en sub på hver kanal.

Sub'en din er oppgitt til 600watt peak, og da ikke noe mer enn max 300watt RMS.

Kunne ikke finne noe ut om den forsterkeren din. Men jeg lurer litt på den oppgitte effekten. Er det max eller RMS, ved hvilken impedanse (ohm) og ved hvilken spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Du har et problem... For den forsterkeren er garantert ikke stabil i 2ohm, hvis du brukobler. Da er det kun to løsninger igjen. Du seriekobler sub'ene og får 8ohm, som du da kobler på to brukoblede kanaler. Eller du kobler en sub på hver kanal.

Sub'en din er oppgitt til 600watt peak, og da ikke noe mer enn max 300watt RMS.

Kunne ikke finne noe ut om den forsterkeren din. Men jeg lurer litt på den oppgitte effekten. Er det max eller RMS, ved hvilken impedanse (ohm) og ved hvilken spenning.

Jeg kan nesten GARANTERE at det er 800W MAX i 4ohm.

Koster det mye for noen delefilter så jeg får bruke begge kanalene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider