Gå til innhold

IRC bak Firewall

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Heisann

Noen som har noen smarte triks om å få lurt seg rundt firewallen?

Er ikke jeg som styrer med firewallen så får ikke åpna noen porter eller lignende.. ordna IRC en gang ved å bruke HTTP proxy serven.. men det har dem sikkert funnet ut å sperret denne veien for IRC også.. Nå kommer jeg ingen vei..

Webchaten på Undernet.org funker ikke.. alt sånt er sperra.. TIPS?

takk

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hmm..

Http Tunnel funker..

Eller du kan bruke /server irc.homelien.no:8080

og andre servere som støtter port 8080.

Port 8080 er https og er som oftest åpent overalt.

Dette funket hvertfall glimmers på skolen! :)

Det var 8080 jeg brukte.. men nå fungerer den ikke nei:) noen high tech homse nerder som sitter å sperrer alt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[15:16] * Connecting to irc.homelien.no (8080)

-

[15:16] * Firewall: Connection rejected

+ jeg har satt på Proxy og http på firewall instillingene på mIRC..

Proxy heter servern og 8080 er åpen.. men allikavel funker det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi dissa nerdene en 100lapp til cola for å sette opp psyBNC på en boks på skolen, da får du irc tilgang via en proxy...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

gi dissa nerdene en 100lapp til cola for å sette opp psyBNC på en boks på skolen, da får du irc tilgang via en proxy...

Dette er ikke snakk om skolen:) heller nærmere Bærum Kommune..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irc gjennom proxy faenskap

1. historie

2. nedlastning og innstallering

3. sette opp programmet

4. koble til irc

5. hint n' tips

6. avslutning

. historie [1/6]

Det var på skolen idag at jeg var så evig lei av å ikke kunne gå på IRC at jeg

bestemte meg for å finne ut av det. Har prøvd diverse programmer før, som f.eks

Http-Tunnel som vel skal være det letteste/greieste - ihvertfall det mest populære

programmet, for å snike seg forbi en firewall, men jeg har nå hørt om flere som

"ikke har lov" til å innstallere det heller. Altså man får en feilmeldinger om at

Administrator'en ikke har "gitt lov" til å innstallere det, derfor måtte jeg prøve et

annet program. Søkte litt osv, så kom jeg fram til en adresse - http://www.htthost.com. Uten å helt vite

hva slags program jeg var på jakt etter - og hva det kunne hete, syns jeg å ha funnet

noe brukbart.

. nedlastning og innstallering [2/6]

Det første du gjør er å gå til http://www.htthost.com. Oppe til venstre ser du at du kan laste

ned 3 forskjellige programmer: HTTPort, HTTPort SDK og HTTHost - det vi er på jakt

etter er HTTPort. Trykk på Download, selvfølgelig. Når du kommer inn på download

siden velger du den øvereste linken (det var denne jeg brukte), hva som er forskjellig

fra den og den nedre kan jeg ikke si - men det står noe om det på siden (det bør det

ihvertfall). Etter å ha lastet ned programmet skal du selvfølgelig innstallere det. Det

tar bare 757kB og burde ikke ta så lang tid å laste ned. Regner med alle her kan

innstallere et program, så det gidder jeg ikke forklare nærmere.

. sette opp programmet [3/6]

Første ganger du starter programmet kommer det en liten skjerm opp, med introduksjon

osv. Dette er ting som er greit å vite for å komme igang med programmet - men siden

du sitter å leser min fantastiske artikkel kan du bare trykke på Next helt til Close knappen

"aktiveres".

Når du kommer inn i programmet starter det automatisk opp i "Proxy tabben". Dersom

det er en HTTP proxy på maskinen du er på skal den finne den automatisk (ihvertfall det

jeg har erfart etter å testet programmet på endel forskjellige maskiner).

I min artikkel har jeg tenkt å bruke IRC som eksempel, siden det er det de aller fleste

vil bruke slike programmer til (vil jeg ihvertfall tro). I "Static TCP/IP port mappings (tunnels)"

listen finner du en linje som sier "IRC Server (sample)". Vi kan enten editere denne eller

legge til en ny, velger her å editere den som allerede finnes. Trykk på [+] knappen/ikonet

og du ser det kommer opp 3 nye linjer, som inneholder: Local port, Remote host og Remote

port (i den rekkefulgen). Trykker du igjen på [+] på disse kommer det opp en ting under

hver, "6667" kommer opp under "Local port", "your.irc.server.here" kommer opp under

"Remote host" og "6667" kommer opp under "Remote port". 6667 er standard porten for

IRC-servere og det er derfor disse verdiene allerede finnes her, skal du bruke en irc-server

som er på port 6667 er det liten vits å forandre på denne (Local port har ingenting å si på

hva port irc-serveren bruker).

I mitt eksempel har jeg valgt å bruke EFnet (irc.homelien.no:6667) som mitt eksempel,

siden denne kan føre deg inn på #nFF . Det du da gjør, er å høyreklikke på

"your.irc.server.here" og velge "Edit". Skriv inn "irc.homelien.no". Remote port er på

6667 som standard, og du trenger ikke bytte denne siden irc.homelien.no (som omtrent

alle andre servere) godtar denne. Sjekk hva Local port står på, og husk det! (Hvis du ikke

kan trykke på Edit når du høyreklikker har du nok vært for rask ute og slått på programmet

før du konfigurerte det riktig, gå da på Proxy tabben og trykk på Stop).

Det er da på tide å starte programmet, gå på Proxy tabben og trykk på Start. Dersom du

får en feilmelding her, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg - har nemlig ikke fått det selv .

. koble til irc [4/6]

Nå kan du gå inn i din IRC klient (i mitt tillfelle bruker jeg mIRC, men de fleste IRC klienter

bruker vel samme kommandoer for å koble til osv, så tror ikke det har noe å si hvilken IRC

klient du bruker..) og skrive følgende: /server 127.0.0.1:6667 - dette vil da koble deg til

den serveren du har angitt i HTTPort programmet.

. hint n' tips [5/6]

Siden alle som bruker dette programmet vil få samme host på IRC, kan det nok være vanskelig

å komme inn. Jeg kom ikke inn på undernet eller efnet, men kom inn på quakenet. Forøvrig er

løsningen til dette svært enkelt - dersom du har et shell. Sett opp en BNC av noe slag, og koble

deg til denne. Bruk da /server 127.0.0.1:6667 passord.

. avsluttning [6/6]

Har skrevet denne artikkelen kun på egen erfaring og den mangler sikkert mye, er dårlig

forklart osv., men den bør hjelpe noen med å komme seg inn på irc og liknende programmer

selv om dem sitter bak en proxy. Har valgt å ikke ha med screenshots, men dersom det ønskes

kan jeg godt ta noen screenshots og legge ut (men du bør faktisk klare å komme deg igjennom

artikkelen under bilder).

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

irc gjennom proxy faenskap

1. historie

2. nedlastning og innstallering

3. sette opp programmet

4. koble til irc

5. hint n' tips

6. avslutning

Takk takk.. prøvde med http-tunnel.. men da fikk jeg bare K-lined på visse servere.. pga. det du forklarte om at mange bruker samme og noen har sikkert blitt K-lina eller noe..

Skjønte det du forklarte uten bilde.. skal prøve dette i morgen

Ellers takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...