Gå til innhold

Overhaling av en G60 motor?

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har planer om å få meg turbo konventering på bilen.

Men lurer litt på hva som må forsterkes i motoren.

Skal få den inn på overhaling når penger kommer inn på konto.

 

Så lurte på hva som må forsterkes slik at jeg er sikker på at ting holder på turbo kommer på?

 

rådelager,topp-pakning hvertfall

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal gjøre det selv.

Har ikke vertøy eller erfaring til å gjøre det selv.

 

Hvor mye vil det koste ca?

 

Derfor jeg spør vilke deler som bør forsterkes slik at det kan gjøres i samme slengen.

 

Selv om jeg ikke er noe mekaniker gutt, så håper jeg at jeg kan oppnå 300hk vis det er mulig med vanlig 1.8blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300hk er dyrt! det lar seg sikkert ordne å få det, men da håper jeg du har stor lommebok!!

 

gå for 230-240 i første omgang du..

 

om du skal overhale en g60 motor, ha alle deler. ha turbo kit, ha noen til å montere dette, justere skikkelig

 

så kan det hende du får litt bakoversveis når regninga kommer ass.

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du monterer turbo, er det egentlig ikkke noe vits å gjøre annet enn å bytte rådelager til forsterket type.

 

Hvor langt har bilen din gått?

 

Skal du ha 300 hk er 16v Turbo svaret. Er mulig med G60 også, men da snakker vi Audi innsug, portet topp med store ventiler, 1,9L med høyere komp, custom chip, T3 s60, og større mapsensor. Er ikke plass til T3/4 da den butter i innsuget, lager du manifold som flytter den ned, butter den i torpedoveggen.

 

Mulig det er lettere med en IHI turbo, men de tåler ikke like mye som T3

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett noe sånn 8v til 16v sett til G60.

Er det hele motoren eller er det alt uten om blokka?

 

Motoren har snart godt 190.000 så den er litt gammel og sliten ja.

 

Altså jeg har ikke planer om å gå etter 300hk med en gang, men håpen en gang i fremtiden at jeg vil klare det.

 

Hvor mye hester er det mulig å presse ut av 8v G60 motoren? Iforhold til 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett noe sånn 8v til 16v sett til G60.

Er det hele motoren eller er det alt uten om blokka?

 

Motoren har snart godt 190.000 så den er litt gammel og sliten ja.

 

Altså jeg har ikke planer om å gå etter 300hk med en gang, men håpen en gang i fremtiden at jeg vil klare det.

 

Hvor mye hester er det mulig å presse ut av 8v G60 motoren? Iforhold til 16V

 

16v er jo topp med alt hva det medfølger og så tror jeg du må ha datasprut av no slag.

 

om du setter sammen et "standard" turbo kit med skikkelig mapping så har jeg hørt alt fra 200 til 250..

 

er liksom to typer menesker i bil verdenen: den ene typen skryter på seg 50 hester mer en di har,

 

å di andre vil ikke si noe som helst annet en at det går "greit"..

 

hehe

 

tror nok ikke det er langt unna sannheten at med 1.1 - 1.3 bar i ladetrykk å alt riktig satt opp så har du rundt 220 et sted.. å det vil jeg tippe går helt "greit"

 

du kan sikkert få 500 hester ut av g60 motoren å men det er liksom etter hva du gjør da.

 

koster du på en g60 motor 200.000 kroner så kan du nok få det.

 

på en annen side kommer du langt med 20.000 på et 220hk oppsett om du kjøper brukt t3 turbo å sånn.

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en brukt 16v motor,borr opp til 2,1L. Bytt innsprut,smidde råder og stempel. Da har du motor som klarer ioverkant av 300hk... Uten at det koster 300000,-.

 

Bytter du råder og stempler har du en motor som tåler 500 hk ;)

 

Skal du ha turbokit til G60, kjøp direkte fra ATP, da får du med alt du trenger for ca 15000,-

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår