Gå til innhold

Overhaling av en G60 motor?

Ranger emnet

ole12

Anbefalte innlegg

kjøp en brukt 16v motor som er bra standsmessig. hørt at ABF motoren er best. den som sitter i golf 3 gti. 150hk orginalt. sørg for at du får rett kompresjon(andre stempel eller feitere toppakning). Også sett turbo på den. biligste måten å få over 300 hk. bruke flere hundre tusen på en g60 er dødfødt. eller du kan gjøre som jeg har gjort. (les i Fluto82's learning by doing 16vt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takker for svar og hjelp:)

Skal spare så mye penger så mulig å prøve å bygge en turbomaskin.

Var ikke så gira på det før, men så fikk jeg hørre at det er en på jobben som eier en Corrado med Audi S2 understell (tror jeg), 1.8L turbo som er bygget av svenske dahlbäck :pray (han som kjører den golfen med rundt 1000hk) som skal yte rett under 500hk. Utvendig så har han jo rieger bredding så klart:=)

Så den er jeg godt messunelig på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
trenger vel bare en magisk intercooler da:D så er du vel oppimot hmmm...3-400hk?

har vi kommet oppi 400hk med denne magiskt ic-en?

tror nok ikke det er langt unna sannheten at med 1.1 - 1.3 bar i ladetrykk å alt riktig satt opp så har du rundt 220 et sted.. å det vil jeg tippe går helt "greit"

er dette ved orgianl motor?

og hvor store er orgianl dysene?

har denne ic-en "mye" å si...

og hva koster de å mappe? lage en chip? og hvordan? æææ...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva får en vist en hiver på et turbo kit med t3 turbo?

har ic mye å si?

må den mappes etter på?

På 16v eller G60?

På G60 havner du vel på 220-230 hk. ATP sitt kit havner på 220, men der er det noe å hente, ihvertfall på kjørbarhet/spool, med litt bedre chip

På 16v havner du rundt 300 hk men, vanlig T3 60 er egentlig litt liten på 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...