henrik121 Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Da er det snart tid for å sette bort bilen for sesongen igjen. Dessverre består den eneste lagringsplassen jeg har tilgang til av en noe spartansk garasje, dvs. trekkfull og med grus-"gulv". Det jeg lurer på i denne sammenheng er om jeg kan gjøre noen småting for å bedre lagringsforholdene? Jeg har pleid å trekke over et biltrekk, for å unngå kondensen som samler seg under taket (angry2 ), jeg har også mulighet til å sette bilen på bukker, selv om jeg ikke er helt sikker på hva det skulle være godt for. Kanskje dekkene vil være glade for å slippe å stå å synke ned i grusen? Om noen har tips og/eller erfaringer, evt. tilbud om bedre lagringsplass, så tas alt imot med takk! :) Siter 1970 Volvo Amazon - deler ønskes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Sette bilen på bukker å ta av hjulene, er vel helst for å spare hjullagrene er det ikke? Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Å sette bilen på bukker er et gammelt triks for å unngå at dekkene blir deformerte, dvs flate der de kontakter bakken. Hvor aktuelt dette er med moderne dekk er et annet spørsmål. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfen Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Det du bør gjøre før du triller bilen din inn i garasjen er og legge et lag med tykk plast over grusen for og hindre jorddampen, da får du ikke fuktighet opp under bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Å sette bilen på bukker er et gammelt triks for å unngå at dekkene blir deformerte, dvs flate der de kontakter bakken. Hvor aktuelt dette er med moderne dekk er et annet spørsmål. Og også for å avlaste fjærer og støtdempere, så en må passe på å sette bukkene på rammevanger eller annet egnet sted, slik at den ikke hviler på fjærene. Og pass på og bytt olje når du setter den til lagring, slik at den står med frisk olje på motoren Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg