Gå til innhold

99`A4 1,9 tdi. Tåler chip?

Ranger emnet

Lars_Erik

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå kjøpt meg min første "ordentlige" bil. Etter å ha vraket over 20 biler på jordet har jeg kjøpt meg en 99`a4 1,9 tdi quattro med manuel kasse. Synes bilen virker rimelig bra og det skal nok fikses endel småting fram til jeg får lappen 22.2.08

Har da i første omgang tenkt på Chip fra biltuning.no, men har blitt frarådet dette pga at folk sier at girkassene ikke holder. Jeg mener bestemt å ha hørt at dette kun gjelder Automat kasser? Jeg har da altså MANUELT gir og lurer på om det er noen grunn til å vike unna å chippe?

Forslag til hva som bør gjøres med bilen? Er helt clean standard versjon nå. Skal ha vinterdekk på de felgene som er på nå (org audi alu) også blir det nye felger til våren. Senk får eventuelt komme etterhvert, og plastikk er rimelig uaktuelt. Men hvor får jeg kjøpt hvite blinklys til skjermene samt en antenne som ikke er en halvmeter høy? Det skal i hvertfall byttes med en gang.

mvh

99`A4 1,9 tdi quattro avant

Ktm exc super motard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at automatkassene ikke tåler chip er både sant og usant... hvis du drar til en seriøs chip-levrandør, så chipper di både motorn og Automatkassen, da holder det.. drar du og kjøper en powerbox som det kalles, så blir ikke gearkassen chippet, å da ryker det vel rimelig fort... hvor fort aner jeg ikke.. men nå har du manuell gearkasse, da har du ingen ting og frykte!

jeg regner med at du har 110hk'en å da får du ca 140hk/290nm med ordentlig chip

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider