Gå til innhold

"Hveselyd" fra dashbordet

Fukaniso

Anbefalte innlegg

Jeg har en '89 190E 2.0L som lager en rar lyd...

Når bilen går på tomgang og lavt turtall så får jeg en hveselyd fra venstre side av dashbordet, cirka rundt luftekanalen.. Høres ut som at det er en luftlekasje en plass, men kan liksom ikke helt skjønne hvorfor lyden forsvinner på høyere turtall..

Er ikke skurring i høyttaleren, og lyden er der uansett hvor mye jeg setter vifta på..

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en '89 190E 2.0L som lager en rar lyd...

Når bilen går på tomgang og lavt turtall så får jeg en hveselyd fra venstre side av dashbordet, cirka rundt luftekanalen.. Høres ut som at det er en luftlekasje en plass, men kan liksom ikke helt skjønne hvorfor lyden forsvinner på høyere turtall..

Er ikke skurring i høyttaleren, og lyden er der uansett hvor mye jeg setter vifta på..

Noen tips?

Jeg har samme opplegg på min 1989 190E 2L ;P

Men lyden oppstår bare når jeg har på varme.

Står bryteren på kaldluft, er lyden borte ;P

Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt

1998 E36 318iT Individual

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. du har vacumlekkarsje på bryteren til høydejusteringen til lysene..

Har en bitteliten følelse av at det meste er vacuumstyrt på denne bilen :P

Er dette en enkel sak å utbedre?

Men, ville det ikke vært mest logisk å ha vacuum-pumper plassert andre steder enn i dashbordet?

Har forsåvidt heller ikke varme i den midterste luftekanalen, kan dette også være et vacuumproblem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bitteliten følelse av at det meste er vacuumstyrt på denne bilen :P

Er dette en enkel sak å utbedre?

Men, ville det ikke vært mest logisk å ha vacuum-pumper plassert andre steder enn i dashbordet?

Har forsåvidt heller ikke varme i den midterste luftekanalen, kan dette også være et vacuumproblem?

er noe som er vacumstyrt på disse ja, men det er stort sett helt problemfritt

det er bare å skifte selve bryteren til høydejusteringen av lysene, er veldig enkelt. koster ikke mange kronene heller vil jeg tro :)

luftdysene i midten er ikke for varme, men er kun kaldluft som kommer i disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe som er vacumstyrt på disse ja, men det er stort sett helt problemfritt

det er bare å skifte selve bryteren til høydejusteringen av lysene, er veldig enkelt. koster ikke mange kronene heller vil jeg tro :)

luftdysene i midten er ikke for varme, men er kun kaldluft som kommer i disse..

Jammen, da blir det nok en ny bryter der ja :)

Kun kaldluft... Hmmm... kunne vært litt greit å bygget om litt der da egentlig.. Men, det får bli en del av prosjektet hvis jeg beholder bilen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider