Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

Da vi var å kjørte å på ringbanen for en uke siden med powerdrift gutta, så var det en hvit sierra der.. det er faktisk den mest imponerende kjøringa jeg har sett med en sierra noen gang! med tanke på at han faktisk holdt seg flere runder gang på gang uten å snurre.

 

MEN! jeg så hvordan han sleit! både med effekt og hvor mye han måtte kjempe og ratte for å få dette til å gå!

 

Og fortsatt hadde han ikke halvparten av bredden på svinga som vi som kjørte riskokere hadde..

 

Jeg kjørte jo for svarte med ene armen på vinduet og ratta fulle kontraer med EI ARM!.

 

det sier litt om hvor lettkjørt den jævla bilen min er og at man faktisk kan slappe av og nyte vindtrykket fra sia i det man bånner rattutslaget! tror han gutten i sierran hadde henda fulle og mye svette under hjelmen. det dogga bra i bilen!

 

Og dette var en ganske godt bygd bil i tilegg!

 

hmmm. vist du sammenligner vilke som helst bil med de som powerdrift gutta kjører blir det feil. er jo ikke standard styring på de bilene er det vel??? i utgangspungtet er det vel ikke bedre vinkel på rattutslaget eller en bedre utveksling på de bilene, tenker på en orginalbil?:ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo mulig å drifte med en original AE86 - usikker på antall HK med trooooor det er 136hk.. Noen som vet det helt sikkert?

 

Så lenge understellet er godt bygd så vil det være fult mulig å ha det skikkelig gøy på banen.

 

Powerdrift og andre folk som deltar i drifting aktivt har mest sannsynlig byttet alle/de fleste armene og styrestagene på bilene sine.

Originale armer og styrestag er som regel veldig dårlig til drifting. null justeringsmuligheter.

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

største problemet til den hvite sierran på ringbanen var vel at den var alt for myk. så ivaffal sånn ut.

 

i bakstillinga på sierran er det så utrolig mye som kan slarke, å det slarker gjerne. jo stivere å stummere du får alt bak der jo mindre effekt trenger du.

 

sikkelig stive dempere (som er ganske vanskelig å få tak i til sierra. nei gule koni er ikke bra nok), sveisa sperre. massive foringer til subframe, og ellers stive foringer i hele understellet.

 

hjulvinkler er også viktig, har ikke så go greie på vinkler men den ska ivaffal spre litt framme, så legger du til negativ camber forran og retter opp den syke cambern du får bak på en senka sierra.

 

servo tannstanga har kortere utveksling enn den uten. så bør du vel prøve å få lagt til mere rattutslag som er nevnt tidligere her.

 

da har du en begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største problemet til den hvite sierran på ringbanen var vel at den var alt for myk. så ivaffal sånn ut.

 

i bakstillinga på sierran er det så utrolig mye som kan slarke, å det slarker gjerne. jo stivere å stummere du får alt bak der jo mindre effekt trenger du.

 

sikkelig stive dempere (som er ganske vanskelig å få tak i til sierra. nei gule koni er ikke bra nok), sveisa sperre. massive foringer til subframe, og ellers stive foringer i hele understellet.

 

hjulvinkler er også viktig, har ikke så go greie på vinkler men den ska ivaffal spre litt framme, så legger du til negativ camber forran og retter opp den syke cambern du får bak på en senka sierra.

 

servo tannstanga har kortere utveksling enn den uten. så bør du vel prøve å få lagt til mere rattutslag som er nevnt tidligere her.

 

da har du en begynnelse.

du får komplette Coilovers til sierran så det er ikke no stress.

er mere styreutslaget som må modifiseres ja.

 

den er ikke FOR myk, men for lite effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns bilen så alt for vakklete ut, den var høy å den krenga = for myk for å "drifte" med.

 

rally bil oppsett egner seg kunn i rally skogen, veldig mye man får kjøpt til gammle fords er rally parts. spesielt til escort mk1 og 2, alle skal jo ha stående dempere med demper fester oppi bakruta og 1 meter lange dempere, men de ska da bare bruke bilen på asfalt alacocaina

 

ble litt offtopic det der. men stiv opp bilen din du og få lagt til litt mere rattutslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveis om festene på spindelen så får du raskt mere sving vinkel. Du får også 1:2 girkasser som du kan sette på rattstammen for å gire styringa.. da halverer du antall runder på rattet..

http://www.summitracing.com

Jeg gidder ikke si så mye mot sierra men jeg skjønner ikke hvorfor man skal bygge en slik bil når du får en drifteklar japse fra england/japan/usa for 40000kr...

Men det er opp til deg ;)

Antar du har nok å ta tak i vinter for å få den klar.. Du har ivertfall fått litt tips av forskjellige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveis om festene på spindelen så får du raskt mere sving vinkel. Du får også 1:2 girkasser som du kan sette på rattstammen for å gire styringa.. da halverer du antall runder på rattet..

http://www.summitracing.com

Jeg gidder ikke si så mye mot sierra men jeg skjønner ikke hvorfor man skal bygge en slik bil når du får en drifteklar japse fra england/japan/usa for 40000kr...

Men det er opp til deg ;)

Antar du har nok å ta tak i vinter for å få den klar.. Du har ivertfall fått litt tips av forskjellige folk!

 

ja, men da er de ganske rævkjørt også.

 

Dette virker som en ny endeløs diskusjon.

Det er MULIG å drifte med en sierra. Det er MULIG å drifte med en bil med liten motor, men det er ikke det beste alternativet hvis man skal drive med drifting aktivt.

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
mye artig lesning her inne, hvorfor er folk så sinna og tøffe bak tastaturet?

 

selvfølgelig går det og sladde\drifte med en sierra, men det finnes enklere biler, det kommer av:

 

liten hjulvinkel som ressulterer i lite styre utslag, da er det mindre og hente seg inn ved når overstyringen kommer litt vel fort.

 

en jappse har mer styreutslag og er derfor lettere og få bredere samt og holde kontrollen.

 

dette er en evig diskusjon, det er som og diskutere cola og pepsi, noen liker ditt og andre datt.

 

nei jenter, ta og jekk pilsen, det er helg!

 

ses på Våler i morgen :)

 

 

veit nå ikke hvem som bør jekke pilsen ehr jeg løken.. fordi du har tydeligvis aldri sladda med en sierra før.. ;)

 

og ja det går FINT å sladde MYE og BREIT med sierra.... så bare kjør på.. 200-250hk holder i massevis for att en sierra skal sladde bra.. ;)

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit nå ikke hvem som bør jekke pilsen ehr jeg løken.. fordi du har tydeligvis aldri sladda med en sierra før.. ;)

 

og ja det går FINT å sladde MYE og BREIT med sierra.... så bare kjør på.. 200-250hk holder i massevis for att en sierra skal sladde bra.. ;)

 

Har noen egentlig sett Løken sladde noensinne?

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ratta da kjekt rundt en 4x4 her med deg, sier ikke jeg er noen ekspert, heller ikke sagt at det ikke går og sladde med sierra, bare sier at utgangspunktet ikke er det letteste!

 

 

 

Razer : du får tidsnokk se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ratta da kjekt rundt en 4x4 her med deg, sier ikke jeg er noen ekspert, heller ikke sagt at det ikke går og sladde med sierra, bare sier at utgangspunktet ikke er det letteste!

 

 

 

Razer : du får tidsnokk se det.

 

 

løken.. er VESENTLIG forskjell på å spinne piruetter på snøen enn å drifte..

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår