Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

Ja men vinneren av nordic drift kjørte en BMW e30.

 

E30 er på langt bedre enn sierra når det gjelder understell og kontroll!

 

Orginalt ja, men nå snakker vi om et oppstivet karrosseri med coilovere. Selvsagt må bilen modifiseres, men det gjelder alle biler. Ser ingen grunn til at en godt bygget Sierra ikke skal kunne bli en helt utmerket driftingbil...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja men vinneren av nordic drift kjørte en BMW e30.

 

E30 er på langt bedre enn sierra når det gjelder understell og kontroll!

 

fuck as, kan ikke du holde kjeft! Det er like mange meninger om det der som det finnes bil interesserte mennesker.

En sierra kan jo knuse den bimmer faen, det er bare snakk om hvordan man bygger opp bilen sin!

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan bygge bra driftebil av en Sierra. Den har da bakhjulstrekk?

 

Dette kan kanskje tolkes som et lite sleivspark til gutta som MÅ ha 500hk+ japsebil for å klare å drifte, men det får så være:

 

Jeg tror helt ærlig at en ribbet 3-dørs Sierra med fullt bur, glassfiberskjermer/panser, lexanruter, coilovere, skikkelig diff og en 2l OHC trimmet til rundt 200hk vil være konkurransedyktig i drifting så lenge sjåføren holder mål!

 

Norsk drifting har i det siste fjernet seg litt fra selve grunnfilosofien som i sin tid gjorde sporten populær. Poenget med drifting er å demonstrere ferdigheter bak rattet. Det handler om inngangshastighet, vinkel og overganger, ikke om å spinne ned hele langsiden fordi man har brukt en dullion på å bygge motor...

 

Drifting kom som et friskt pust inn i norsk motorsport ettersom det er en gren der man ikke skal kunne kjøpe seg til seier. Allikevel har det blitt et utstyrshysteri der bilene bare blir dyrere og flottere, uten at kvaliteten på kjøringen blir nevneverdig bedre av den grunn. For all del, det er fett med mye gromme biler, men ikke glem at det han som sitter bak rattet som blir vurdert i en konkurranse. Det er bedre å kjøre seg inn på en brukbar bil, enn å hoppe fra den ene gromme bilen til den andre uten å få satt dem opp skikkelig...

 

Det kryr nå av S-bodies, skyliner og annet gromt her i landet, noe som selvsagt er gromt som fy, men samtidig så ser vi at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom redskap og resultater. Det er helt greit å ville ha fet bil, så lenge man har i bakhodet at vinneren av Nordic Drifting Series vant med en BMW 320 med sveiset sperre og senkefjærer... :smilbmw:

 

Så dersom du har interesse for Sierra så bygger du Sierra. Ta gjerne kontakt for tips og råd om hvordan den kan bli en vinnerbil ;)

 

Nå ja nå har tråden utviklet seg til noe bedre;)

Sant det du sier er blitt lagt veldig mye fokus på værsting drifte biler som helst skal røklegge så mye som mulig på strekka i steden for og kjøre sidelengs.hehe

Som det var i starten når man så drifting fra utlandet så var det jo massevis av corollaer som kjørt skikkelig drifting med bare 200hk og det var drifting det:)

Men i norge virker det snart som det er viktigst og ha dyreste og værste motoren.

Så takk for et skikkelig inlegg,tar kontakt om det er noe jeg lurer på jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg og kjøp det økonomien din klarer/det du er villige til å bruke.. Motor er ikke no must, det er kun for det lille ekstra. Er understellet som avgjør hvordan bilen din er å kjøre sidelengs

(Selvfølgelig er det enklere med en litt større motor, men det er vel ikke det denne tråden går ut på)

 

Du har skjønt det;)

Er nemlig noe som heter økonomi, desverre men men får gjøre det man får råd til;)

Det er klart det er mye mye letter og få en bil til og sladde med mye gamp men får se åsssen alt utvikler seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fler har nevnt her så er svingradiusen på sierra litt laber, men hvorfor ikke bygge om?? jeg skal gjøre det på min cosworth i vinter så da er det ikke svingradiusen det står på iallefall:D

 

Sant at det er dårlig sving radius på dem ja,men er faktisk ikke så ille som folk skal ha det til drev og kikka litt på det her en dag og det er ikke så ille. hehe

Men hva skal du gjøre for og få til dette da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at det er dårlig sving radius på dem ja,men er faktisk ikke så ille som folk skal ha det til drev og kikka litt på det her en dag og det er ikke så ille. hehe

Men hva skal du gjøre for og få til dette da??

 

Nei for all del så går det ann og ligge sidelengs m sierra og:cool: men som topic sier så er det sierra drifting,drifting går jo mye på vinkel og da er det en fordel og ha litt og ratte i mot med.jeg har ikke fått satt meg inn i hvordan jeg skal gjøre det ennå men mulig bytte tannstang fra noe annet,på vår rallybil som er en gammal opel så har vi tannstang fra volvo.og det funker helt greit,har og en kompis som har nissan s14 deler så får se om det går og bruke tannstang fra det eller noe.kan event komme tilbake med det da jeg har begynnt,skal lage et kitt som ikke ødlegger noe org fester men samtidig er sikkert,er tross alt viktig at det funker perfekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Artig at det er flere som synes gamle sierraer er morsomme, liker de bilene veldig godt, og som nevnt lenger opp her begynner det å bli tynt av de.

 

Har selv litt av det samme prosjektet, er lite oppdateringer på tråden på veldig lenge nå, men ta deg en titt hvis du gidder:) Kjapt om min bil: ribba innvendig, bur, bøttestoler, sveist diff, 2L med doble gassere for tia, senkefjører og litt stivere dempere, kanskje 140hk, ikke no værsting, men var meninga å lage noe som en lærer masse av, både bygge bil og motor, og å kjøre - og ha det moro for minst mulig penger...

 

Bilen har fått noen runder på banen på dokka, ikke nok pulver til å lage masse røyk, men er forsåvidt ganske forutsigbar bil, som gjør at en kan prøve seg fram med kjøreteknikker og sånt.

 

"Problemene" jeg har med den for tia, med tanke på slædding,(bortsett fra ujustert motor) er for lite rattutslag, for mange runder fra side til side på rattet, som gir noen spennende episoder hvis en må hente inn et inspirert forsøk som ikke gikk som det sku;) (er ikke servo på den, veit ikke om det er forskjell på servo og ikke), understyring hvis en ikke stiller opp bilen ordentelig (helt sikkert mest på grunn av den sveiste diffen) og at bilen krenger såpass at framhjula subber i lokariskjermene ved mye rattutslag i sladd.

 

Det jeg ikke har fått noe å utsette på enda er bremsene, overraskende nok, nå kjører jeg de nok ikke så veldig varme på den korte banen på dokka, men enn så lenge holder de til mitt bruk der oppe.

Skal en bruke en sånn bil på større baner som våler eller rudskogen vil det nok være lurt å få tak i noen cosworthbremser for eksempel.

 

Selve sierrakarrosseriet (mk1) er veldig mjukt, bilen vrir seg mye, sjøl med buret i (!) kan en se at bilen svikter hvis den for eksempel står på bukker og legger vekta si på bagasjelukeåpningen.

Jeg vil tro at det er like ille sideveis hvis en ikke fester buret i karrosseriet skikkelig.

 

For min del har jeg ikke helt trua på disse tårnstagene, det er vel begrensa hvor mye stivere karrosseriet blir av å feste et dempertårn som er så mjukt at en syns en må feste det i noe, i et annet tårn som er like mjukt...

Da trur jeg det er bedre å bygge buret så det tar seg av å støtte opp tårna, spesielt bak vil jeg tru det kan være lurt.

 

Alt i alt er det lettskrudde, lettkjørte biler, med mye og billige deler tilgjengelige, og kan gi masse moro for en neve dollar... :)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuck as, kan ikke du holde kjeft! Det er like mange meninger om det der som det finnes bil interesserte mennesker.

En sierra kan jo knuse den bimmer faen, det er bare snakk om hvordan man bygger opp bilen sin!

 

NEI puto! jeg kan faktisk ikke det!

Og jeg tar ikke imot ordre fra sentrale tater rånere som ikke har stort mer fornuftig å gjøre enn å BO i bilen sin!

 

For all del kan finnes alt mulig rart av mennesker i verden. i couldnt care less!

 

Men når det blir spurt om hva som ville funka og hva som er driftsikker, så kan man glatt utelukke en sierra!....

 

der eier E30'en hele bana!

 

Og hva mener du med at en SIerra kan knuse en e30?.. i hva da?.. rust competition? tror du skal bole sierraen din MY! for å holde følge med en helt original 323/325

 

for den saksskyld 320 å! sierra er late biler! :heyyou:

Håper du fatta hintet.... LAT BIL ER SIERRA!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var å kjørte å på ringbanen for en uke siden med powerdrift gutta, så var det en hvit sierra der.. det er faktisk den mest imponerende kjøringa jeg har sett med en sierra noen gang! med tanke på at han faktisk holdt seg flere runder gang på gang uten å snurre.

 

MEN! jeg så hvordan han sleit! både med effekt og hvor mye han måtte kjempe og ratte for å få dette til å gå!

 

Og fortsatt hadde han ikke halvparten av bredden på svinga som vi som kjørte riskokere hadde..

 

Jeg kjørte jo for svarte med ene armen på vinduet og ratta fulle kontraer med EI ARM!.

 

det sier litt om hvor lettkjørt den jævla bilen min er og at man faktisk kan slappe av og nyte vindtrykket fra sia i det man bånner rattutslaget! tror han gutten i sierran hadde henda fulle og mye svette under hjelmen. det dogga bra i bilen!

 

Og dette var en ganske godt bygd bil i tilegg!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår