Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet

_Ford

Anbefalte innlegg

blir sinna, har kjørt mange biler og det som er best å drifte med som jeg har kjørt er Volvo 240, jeg er mercedes-fan men 190e har ikke kjangs til å sladde så sidelengs, japsebilane er stygge og kjedelige å se på.. er jo mer vekt i all plasten enn det er i ramme og understell på driten der sånn, ÆSJ! Høgg alt av japsedriten rundtom, blir dårlig jeg.:drunk:

det betyr bare at du har drifta mest med 240 det da..

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du har kjørt altfor lite 190e.

Veldig bra balansert og lettkjørt bil å sladde med.

Spesielt med esab eller diffsperre.

har hatt 3 stk, Volvo 240 har jeg kjørt tre ganger, akkurat kjøpt inn en rasabil... den dagen du klarer å ligga mer sidelengs uten å snurre med en 190e så gi meg bilder, så skal jeg krabbe opp og ned storgata i notodden.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 3 stk, Volvo 240 har jeg kjørt tre ganger, akkurat kjøpt inn en rasabil... den dagen du klarer å ligga mer sidelengs uten å snurre med en 190e så gi meg bilder, så skal jeg krabbe opp og ned storgata i notodden.

har en film av meg med første bilen min tror jeg fult ut på en svingete grus vei.. riktig nok på snø men hadde ikke power til noe annet.. syntes den var god men mangla styre utslag og hadde alt for stort ratt...

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke bare rattutslaget det henger på.. I orginal stand er nok en 190 E mye bedre enn en 240. 240 trenger litt stivere fjærer for å bli virkelig bra

sant det, glømte å nevne at den je har nå har koni fjærer.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Høres ut som di som skryter av volvo ,kun har kjørt volvo

Merce osv osv osv.

Har hatt 190,230 volvo 240,245,940.opel kadett,omega B.ford sierra flere modeler.

Og sier det slik. 190 er grei nok. 230 blir for tung.

Volvo 240 er kassete, får lagt den brei. Men ikke så kontrolerbar.940 bli også litt tung, men bedre en 240 .

Omegaen funker bedre enn overnevnte.

Sierraen er meget fin på vinter som sommer.

Noe jevnt med omegaen , men omegaen er tungre og må ha større motor. Da evt 2,5 24 v. Da skulle det funke bra

Så alt kommer vell ann på hvilken motor du skal ha i bilen.

Skal du ha en billi lekebil, så ville jeg anbefalt sierra.

340 og 360 funker dårligt for det er grunn for at di ikke har blitt noe særligt brukt i bilcross,rally osv siden di kom.

Dårlig oppbyggning på fjærbein, litt kort hjulavstand.

Vanskelig å viste hvor bilen er ,da pga oppbygningen av understell.

Til dere som skryter av denne , prøv en annen bil over lengre tid så bytter dere meining

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce osv osv osv.

Har hatt 190,230 volvo 240,245,940.opel kadett,omega B.ford sierra flere modeler.

Volvo 240 er kassete, får lagt den brei. Men ikke så kontrolerbar.940 bli også litt tung, men bedre en 240 .

Noe jevnt med omegaen , men omegaen er tungre og må ha større motor. Da evt 2,5 24 v. Da skulle det funke bra

340 og 360 funker dårligt for det er grunn for at di ikke har blitt noe særligt brukt i bilcross,rally osv siden di kom.

Til dere som skryter av denne , prøv en annen bil over lengre tid så bytter dere meining

240 er jo sjefskontrollerbar! 740/940 er hakket bedre enn 240, men de er tyngre. Alle disse er håpløst understyrte med originalt understell på sommerføre.

360 har meget bra vektfordeling med gearkasse bak, men den trenger som 240/740/940 skikkelig understell(som er vanskelig, men ikke umulig å skaffe) + sveisa bakaksel. Har kjørt masse med 360, og er fremdeles av den oppfatning at den funker veldig bra sidelengs.

Minuset med gamle volvoer, er at motorene høres og føles utrolig kjipe ut(Alle B18-B23 forgasser)

Fordelen er at turbomotorer er lett tilgjengelige og relativt billige.

Omega 2,5 24V: vel, sammenliknet med sierra som diskuteres her så blir den vel noe dyr? Ligger omtrent i samme prisleie som Sierra XR4i i god stand, og skulle jeg hatt en rein sladdebil vet jeg hva jeg ville valgt da...

Men for en comfy bil som man kan ha vintergøy med, så duger absolutt Omega'en!...men da ville jeg heller hatt gammel BMW igjen, går bedre/føles bedre/holder bedre/sladder bedre. Men det er bare meg da

Har forresten en redline DVD fra 2005 hvor en lett preparert Sierra Pickup (my god, de er virkelig stygge) med XR4i motor vinner et driftestevne i england, så det meste kommer an på sjåføren! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en redline DVD fra 2005 hvor en lett preparert Sierra Pickup (my god, de er virkelig stygge) med XR4i motor vinner et driftestevne i england, så det meste kommer an på sjåføren! :pray

Ja ikke alle har det i seg nei.

Mye kommer ann på sjåføren .

Må overgå den sperra man har til vanlig ja, men di færeste tør å la seg dra ut lengre en di har gjort før. Og da kommer man ikke lengre.Driftere som har dette som motorsport har minst vraka 10 biler hver og rasert drøsvis med felger ,osv osv.

Så det er en dyr hobby ja .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god driftebil som jeg vil anbefale på vinter er iallefall BMW 520i E28,små tøff look med riktig senking.(på sommer,må du nok ha en noe større rekke6)vet om en fyr som har en slik med 400hk+ den flytter relativt "greit" på seg..jeg hadde kun en 2 liter rekke6-129 hk (190nm)den var meget kontrollerbar..fin og fast i understell,bra vekfordeling fin girfølelse og fin fin flyt..ikke verst lyd i 12v heller:) Jeg selv har hadd Volvo 240,740,940 og kanskje en av de mest berømte driftebilene Nissan 200 SX s13...for ikke snakke om en gammal tikkete Ford Scorpio(uten servo,svær gubbe bil) Merce har jeg ikke drømt om å drifte med engang..

Men, en ting har jeg erfart at det er VOLVO som holder..;)

V O L V O - Vi orker litt vi også:)

1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen)

1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT

1992- Nissan 200SX S13 SOLGT

1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god driftebil som jeg vil anbefale på vinter er iallefall BMW 520i E28,små tøff look med riktig senking.(på sommer,må du nok ha en noe større rekke6)vet om en fyr som har en slik med 400hk+ den flytter relativt "greit" på seg..jeg hadde kun en 2 liter rekke6-129 hk (190nm)den var meget kontrollerbar..fin og fast i understell,bra vekfordeling fin girfølelse og fin fin flyt..ikke verst lyd i 12v heller:) Jeg selv har hadd Volvo 240,740,940 og kanskje en av de mest berømte driftebilene Nissan 200 SX s13...for ikke snakke om en gammal tikkete Ford Scorpio(uten servo,svær gubbe bil) Merce har jeg ikke drømt om å drifte med engang..

Men, en ting har jeg erfart at det er VOLVO som holder..;)

OHC ford som er best i test.Etter utalelse fra finske,engelske,og mange flere land i gode rallydagene.

Og det er vell derfor det er den motoren som man får kjøpt mest

til å. Absolutt ingen kommer i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mange meninger her og det er bra:). Men en ting jeg har erfart med Sierra at Ohc motoren tåler utrolig mye. Jeg har brukt Ohc motorer i 4-5 år på bane og har aldri ødelagt noen Ohc motorer. Bygde opp en motor som gikk alt fra Rudskogen til ett tredagers maraton på Artic Circle. Det eneste som har sviktet på motorsiden er toppakningen. Så min konklusjon er at ohc motoren tåler mye ellers så har jeg hatt mye flaks. Alt kan driftes med så lenge man satser;) Bruk den man har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce osv osv osv.

er vel heller vi som har kjørt mest..hvertfall i mitt tilfelle

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider