rayjo Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Hei. Har de siste dagene gått gjennom hele bilen og sitter igjen med noen flekker på den ene skinnsetet. Minner litt om maling eller lignende. Har forsøkt det meste uten hell. Noen gode tips? Utvendig har jeg to blå flekker på den sorte metalliclakken som jeg ikke får bort. Litt rart dette da det samme oppsto på min forrige bil med samme lakkfarge. Har fått tips om 3m polish fra en billakkerer. Er dette noe bra eller finnes det noe bedre? Noen gode tips? Mvh. Raymond Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Nå er ikke jeg noe "pro-utøver" men det med lakken høres ut som en waterspot, mulig det er noe annet. Er det snakk om stpre flekker på skinnsete eller er det prikker det er snakk om her? Det er ikke mugg skade da pga fuktighet fra kroppen? Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 3M er bra det, men det kan lønne seg å få noen til å se på det som er I/PÅ lakken din (om det ikke er gjort) Ett billigre alternativ er å prøve ScratchX for hånd først og se om det hjelper, regner også med at det ikke kan kjennes med en negl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rayjo Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Flekkene på setet har en radius på ca. 10 cm. og er lyst på svarte seter. Det er flekker, ikke prikker og sitter noe under nakkestøtten. Når det gjelder de blå merkene har jeg aldri sett lignende. Jeg kan ikke kjenne noe ved å dra hånden gjennom området. Jeg har forsøkt scratchx, men kanskje bør jeg prøve noen runder til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Salo også brukes Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten19 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Salo også brukes Salo er vel ikke bra på skinn? Alkaliske(skrives det sånn?) fjerner fettstoffene i skinnet, mulig det ikke har noe å si hvis man behandler med skinnpleie midler etterpå.. Har du prøvd meguiars sin aloe rens? Den var supereffektiv på mine seter, hadde riktignok ikke noen slike flekker som du beskriver. Siter VW Passat 2.o TDI DSG 2oo7 VW Caddy 1.9 TDI 2oo5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Skitt kan deles inn i følgende kategori: Organisk ikke-organisk petrolium basert Organisk: Er skitt som inneholder karbon (proteiner, dyre fett, kropps fett, mugg, dyr, bakterie, lort fra smådyr og dyr og karbohydrater) ikke-organisk: Er skitt som ikke inneholder karbon. Dette er som regel funnet på eksteriøret av bilen i form av vann merke, syrlig vannmerke (acid rain spot), kalk avsettning. petrolium basert: Er substanser som ikke inneholder vann og vil ikke blandes med vann (motor olje, gris (som i grease), tjære. Når du har klart å identifisere hva som er på setet så kan du prøve et middel som er beregnet for akkurat den type flekk/skitt. Ellers så finnes det jo rensemiddel som er "all-around", var ikke til mye hjelp hvilke produkt du bær velge...men men. Dette var forresten tatt fra Guiden på autopia.org Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Er ikke snakk om å pøse på med Salo, er snakk om noen dråper i en kopp med varmt vann. Og etter man har vaska med det så smører man inn skinnet ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Zalo ville nok ikke jeg hatt på skinnsetene mine, om du gjør det er det veldig viktig å sette de inn med noe etterpå slik at de ikke tørker ut (som Mustang95 sier), Zalo er "desverre" veldig effektivt mht mye, men det inneholder stoffer som ikke er like bra... Skaff deg en skinnrens fra meguiars el Swissvax og rens og beskytt setene dine, du kommer til å se stoooor forskjell om de er noen år gamle.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg