Gå til innhold

Demping av bagasjerom

Ranger emnet


Keikooo

Anbefalte innlegg

Driver å legger dempematter i bagasjerommet mitt. lurer på et par ting ting:

 

- er det noe poeng i å dempe gulvet?

 

- hvordan blir jeg kvitt den stygge lyden fra selve bagasjeluka? har en a4 sedan. kan jeg legge dempematter på baksiden av det trekket som er på lokket?

 

- er det lurt å legge asfalt under dempemattene?

 

- er det noen som har noen andre tips når det gjelder demping?

 

 

 

takker for svar

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å legger dempematter i bagasjerommet mitt. lurer på et par ting ting:

 

- er det noe poeng i å dempe gulvet?

Hva er under gulvet? Jo, veien, eksosanlegg etc. etc.. Skulle jeg valgt selv var vel gulvet det første jeg ville dempet :) (Men er nok mange tenkemåter angående dette)

 

- hvordan blir jeg kvitt den stygge lyden fra selve bagasjeluka? har en a4 sedan. kan jeg legge dempematter på baksiden av det trekket som er på lokket?

Kommer jo veldig an på hva lyd dette er. Er det skiltet som slår, er det bedre og fikse en ordning hvor vibrasjonene ikke slår fra luka til skiltet. Som en gummipute eller to skiver bak skiltet :) (Noen andre meninger her?)

 

- er det lurt å legge asfalt under dempemattene?

 

- er det noen som har noen andre tips når det gjelder demping?

Ta deg god tid og gjør ett skikkelig arbeid når du demper bilen; blir det ett jallaopplegg kunne du like gjerne bare droppet det, men hvis du gjør det skikkelig bra kan dette være avgjørende :)

 

 

 

takker for svar

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har noen matter, ganske billige og du får de i 10-30 mm tykkelse :) + De har noen slike båtmatter; ganske tunge og dyre men de skal etter sigende dempe med ca. 40 dB :) 20 mm tykke tror jeg

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- er det noe poeng i å dempe gulvet?

 

min mening er at gulvet er langt ifra første prioritet, da dette ofte er tykke stålplater med relativt kort avstand mellom hver vinkel, noe som gjør det ganske stivt. akkurat der eksosen går, kan det være kjekt å legge litt, men ville heller begynt med dørene, hjulhusene, taket og torpedoveggen.

men det som ofte skjer når du har dempet dette, er at lyder fra andre steder blir mer fremtredende.

 

 

- hvordan blir jeg kvitt den stygge lyden fra selve bagasjeluka? har en a4 sedan. kan jeg legge dempematter på baksiden av det trekket som er på lokket?

 

bitoplast er fint mot skranglig av plastdeksler og sånn.. er fås på http://www.installbay.no

evnt byggskum da.. dreper jo det meste av vibrering, for å si det sånn:)

 

- er det noen som har noen andre tips når det gjelder demping?

 

bruk heller kvalitets matter som dynamat eller Vibroplast i stedet for tunge store asfaltplater

bruk rulle og god tid.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bitoplast er fint mot skranglig av plastdeksler og sånn.. er fås på http://www.installbay.no

evnt byggskum da.. dreper jo det meste av vibrering, for å si det sånn:)

 

 

mener du fugeskum? eventuelt bare spraye det rett inn der?

 

biltema kaller det fugeskum ja:) Spraye det inn i hulrom ja.. men pass på å vær forsiktig, pøser du inn masse guffe et sted, og det ikke har noen vei å ekspandere, så blir det bulker i metallet! kraftige saker...

Prøv deg frem med litt og litt, til du skjønner hvordan det funker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal da generellt ikke brukes i en bil...:kiss

 

Mvh

Pål

 

Jøss, da er det jo ganske missvisende at de ligger under "bil" kategorien på sidene deres? Trodde det var slike som man blandt annet fant uder bagasjeromstrekket jeg :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår