Gå til innhold

Erfaringer med mondeo fra 2004 mod

CrazyK

Anbefalte innlegg

• 2 months later...

Litt sent ute her ser jeg.. Har en 2004 tdci Ghia X 115 hk som jeg er meget fornøyd med!! Har tross alt ikke hatt den mer enn 1/2 år så jeg har jo ikke rukket å få så mye tull med den enda heller.. Men jeg synes det er en "krute god bil". Hører mange som klager på clutchen, men alt er jo en vanesak.. Den trenger jo et lite puff på gassen ved igangkjøring, men det er vel normalt uansett.. Bilen har nå gått 124000 og det er foretatt vanlige servicer og ikke noen større rep etter hva jeg vet. Så da er det vel ikke en av disse mandagsbilene. Skal snart selge min :) Blir litt trangt når vi snart må ha plass til 3 barneseter.. :spermie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Er 12 års rustgaranti på disse, så om man passer på bilene sine så de ikke ruster pga "feil bruk" fra eiers side, dekker Ford det om det blir rust. Som kommer INNENIFRA og ut, osv.

Hva har du hørt om clutchene? Vet de tidligste hadde prob med svinghjulene, samme med de nyere Mondeo og S-Max også. (Minst på nye Mondeo, da S-MAX var nesten en "pre"- Mondeo).

Mondeo er gulle gode biler, man kan noen ganger oppleve litt kødd med diesel varmeren, men det er bare å bytte noen gløde plugger, pakninger og brenne ut soten:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Anbefaler 04' TDCi, 130hk, uansett karosseri. Bestill Bluefin fra Superchips i UK og vips; 166hk og 375-380nm! Fadern har en slik en med Bluefin og det funker knall! -pass for all del på å ha ESP på konstant, hvis ikke så vil du slite litt dekk under hard aksellerasjon ;)

Sett også på et åpent luftfilter-kit, f.eks et fra K&N (kit'et heter "K&N 57i"), hvor det da følger med et nytt sluttstykke på lufttilførselen, slik at du får en plass å montere LMM når det nye koniske filteret er på plass.

Med dette filteret på så vil du merke en _betydelig_ forbedring i bunndrag ved igangsetting, i tillegg til bedre ytelse over hele fjøla. Det morsomste er å slippe gassen under pådrag, for da vil det åpne luftfilteret sørge for at du hører litt lyder fra wastegate som du garantert ikke hørte før (lyder av den "morsomme" typen ;) )!

Bluefin er et oppgradert motorprogram som lastes opp i hjernen via diagnose-pluggen under rattstammen din. Det gamle programmet blir tatt vare på i enheten du koblet til, og etterpå er det bare å koble fra kabelen til eneten og tute og kjøre, so to speak ;)

Knall å dra campingvogn med i ettertid! (hadde en 4-ukers tur til Italia i sommer med full bil og maks vekt, null problem)

-nevnte jeg at den bruker under 0,5 på langkjøring (uten vogn)? Helt rått! :D

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 2004 modell 2.0TDCI 130HK GhiaX og med 5-tronic girkasse. Knallbrabil. Eneste problem med den har vært rust i dører(byttet på garanti) samt defekt dieselvarmer.Bilen har kjørt 80000km uten nevneverdige problemer. Faktisk går den billig også. Målt til 0,5 på mila på langkjøring med mye last og aktiv kjøring. Skal sies at bilen har fått en noen ekstra hester og moment, noe som har bidratt til bedre akslerasjon, jevnere gange og faktisk en god del lavare forbruk, så dette er å anbefale. Forbikjøringer går som en lek. Men få da evt. noen som har greie på dette og god erfaring til å gjøre det, spesielt om du velger bil med automat slik at momentet bli justert riktig i forhold til denne. Jeg bestilte også bilen original senket med 40mm foran og bak, og den er levert med 225/40*18 dekk.Herlig bil og kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider