Bipolar Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Hei, Har lenge lurt på om den hvite bilen til "Jessie" i Fast And The Furious 1 er en Jetta eller Vento, de aller fleste mener Jetta, og det sier dem også i filmen. MEN, kikker man på en Vento i forhold til Jetta, så ligner ikke Jetta i det heletatt, men Vento er omtrent lik... Legger ved noen bilder, og håper på å få svar på dette :) Fast And The Furious bilen Jetta Vento Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Nå er vell den Jettaen på bilde ditt en smule gammlere enn bilen i filmen! Jetta og Vento er vell samme bilen, mener jeg å huske. Bare annet navn i usa Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 sattan å mer lik den var på venton enn jettan da :O men nå ser det ut som jettan er et par hakk eldre enn faf bilen Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Men om jeg går inn på autodb, så ser omtrent alle Jettaene ut som den jeg har lagt ut bildet av, bortsett fra de nye Jettaene selvfølgelig. Ellers ligner omtrent alle Ventoer på FF bilen...så jeg aner ikke... Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jøye meg.. Ok, sånn er greia; bilen til jesse er det vi i europa kjenner som vento. Vento er arvtakeren til jetta. Men i usa skifta de ikke navn til vento, men fortsatte med jetta. Tar jeg ikke helt feil kaller de bora for jetta der borte og. Skjønte du dette?:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Okei, så Jetta og Vento er samme greia altså ;) Men da fant jeg ut det også :D hehe Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 I USA har Golf med rumpe alltid hett Jetta. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Vento Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det er ein Vento og det er sant. eg har litt peiling på vento så dette kan eg. :hailvw VW kjør hard kjør stil, kjør VW uten tvil Visst du ser på dette bilde så ser du at bakruta er skrå bakover og ruta er (clean ikkje delt i to) menst på ein vento er den ikkje så mykje på skrå og ruta er delt i to og her er eit bilde av jesse sin bil igjen og det er ingenting som tyder det er ein Jetta for den er styggare og gamlare model så Vento er finast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det er ein Vento og det er sant. eg har litt peiling på vento så dette kan eg. Du er klar over at du nettopp bumpa en tråd fra september for å "oppklare" noe som ble oppklart da? Hadde forresten ikke trengt å bruke paint for å forklare heller.. Som folk ovenfor har skrevet (du kan tydeligvis ikke lese), både Vento og Bora ble kalt Jetta i USA. Bilen er en Vento, eller Jetta om du vil.. Luring.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 ...og om bakre siderute er delt i to eller ikke kommer vel mest an på om bilen er 2 eller 4-dørs... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 ...og om bakre siderute er delt i to eller ikke kommer vel mest an på om bilen er 2 eller 4-dørs... Godt sagt :) Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 ...og om bakre siderute er delt i to eller ikke kommer vel mest an på om bilen er 2 eller 4-dørs... Og såfremst en ikke er en kløpper med vinkelsliper og sveisapparat så forblir det delt bakre siderute da Vento/Jetta MK3 aldri ble levert som 2dørs:( Har sett en byggetråd på Vortex for leeenge siden om en som bygde om en Jetta Mk3 til 2-dørs ved å slakte en Golf:p Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Har sett en byggetråd på Vortex for leeenge siden om en som bygde om en Jetta Mk3 til 2-dørs ved å slakte en Golf:p Er vel mellom 6 og 8 Jetta Mk3 coupe borte i USA nå. Er en som bygger nå som skal få lagd opp nye bakrutevinduer, ser litt feil ut hvis man kapper ut siden fra en Golf og sveiser inn. Men moro uansett, selvsagt. Noen som er keene på å lage Charade Coupe? :cool: Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Men karer, han har jo litt peiling på vento så dette er nok best å overlate til ekspertene! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Men karer, han har jo litt peiling på vento så dette er nok best å overlate til ekspertene! MEGET godt sagt!hehe... :happyhappy: Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg