Phantom3D Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Lurer på hvordan det er med BARE senkefjærer på en bil. Den skal bare ned 30 - 35mm og har sportsdempere og sportsfjærer orginalt! Må man fortsatt på forstillingskontroll med bare 30mm drop? Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Om man må, eller ikke.. Er det alltid lurt. Senka BMW'en ca 35mm foran, enda ikke tatt kontroll, selv om jeg kan gjøre det når jeg vil. Men, den sliter ikke kant idet heletatt. Men ta du, uansett. Og ved godkjenning, MÅ du ha med papirer på at kontroll er tatt. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Det er vel faktisk det at du løsner på deler som påvirker spissing\camber\caster etc. når du bytter fjærer, så ja, du "må" nok få det sjekket. Kan kjøre uten, men dette kan ha drastiske innvirkniger på dekkets levetid og kjøreegenskaper Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Det er vel faktisk det at du løsner på deler som påvirker spissing\camber\caster etc. Det er slett ikke på alle biler at man løsner noe som påvirker hjulvinklene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Det er slett ikke på alle biler at man løsner noe som påvirker hjulvinklene. Da får jeg bare medgi at jeg kan ha tatt feil der og at jeg må lese bedre til prøven i bilteori neste uke :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom3D Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Cambervinklen blir jo ofte større når bilen "demper" eller fjærene går inn. Men sikkert sant at det ikke gjelder alle biler nei.. Men det jeg lurer mest på er om kjøreegenskapene blir bedre selvom jeg dropper dempere..? Siter 2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT X 2006 Mitsubishi Colt CZT X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk X 2003 Smart Roadster Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 fjærene fra h&r er nok stivere enn de du allerede har, så forskjell merker du nok. Har fjærer fra h&r på min bil også, og de er "litt" stivere enn originalt. akkurat det at camber forandres når bilen senkes er sant. Men det betyr ikke at alle biler har justeringsmuligheter. Og har man ikke det er det liten vits i å dra på kontroll (bortsett fra å få det fine papiret som lar statens vegvesen godkjenne senkingen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.