Gå til innhold

Lakkeringstips

Ranger emnet

burnoutking

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg lakksprøyte, og skal inn å handle lakk i kveld. Skal lakkere frontfanger og en emblemfri grill.

Han på lakkbutikken sa jeg trengte ca. 3-4 dl, og emd herder, tynner og plastgrunning havnet prisen på rett over 1100.

Noen som har noen gode råd før jeg begynner?

Tenker å sprøyte plastgrunning først, så filler, så base, mellomsliping og så klarlakk.

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Må nok ha slipefyller ja, er sånn ru "støtfangerplast". Så jeg bær ikke våtslipe basen? Klarlakken da? Har sett at mange våtsliper med 2000 eller noe slikt til slutt for så å polere det opp.

Takker (:

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basen må du ikke slipe, så sannt der ikke er rusk, sig eller andre defekter som gjør at du må slipe den, og IKKE våtsliping på basen, men om du sliper basen, så må du legge ny base oppå igjen før du legger klarlakk, så det er totalt bortkasete om der ikke er defekter som må rettes før klarlakk.

Klarlakken kan du godt våtslipe, men husk å rubbe oppigjen glansen før du polerer da

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basen må du ikke slipe, så sannt der ikke er rusk, sig eller andre defekter som gjør at du må slipe den, og IKKE våtsliping på basen, men om du sliper basen, så må du legge ny base oppå igjen før du legger klarlakk, så det er totalt bortkasete om der ikke er defekter som må rettes før klarlakk.

Klarlakken kan du godt våtslipe, men husk å rubbe oppigjen glansen før du polerer da

Takker for svar, bra med flinke folk her på forumet.

Skal lakkere i morgen. Fremgangsmåten blir da:

- Vasking med silikonfjerner, pussing

- Sparkel

- Plastikkheft

- Slipegrunning

- Base

- Klarlakk

- Våtslip, rubbing og til slutt polering

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....