Gå til innhold

b230et kutter på høyt turtall

Ranger emnet

_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Har en 740 med 230et motor som kutter på høyt turtal..merker det spesielt godt i 2 og 3 gir..Er vikingchip på den, oppstilt trykk til 0,83 cirka, 3" eksos og KN filter..Den har ikke kuttet sånn før..er nå i det siste jeg har merket det..Bensinfilteret er byttet for ikke så lenge siden og filteret renset jeg for et par uker siden..

Siden jeg har chip og både KN filter og større eksos burde den vel ikke kutte? Er det en trykkvakt eller en sensor som det er mulig å koble ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 740 med 230et motor som kutter på høyt turtal..merker det spesielt godt i 2 og 3 gir..Er vikingchip på den, oppstilt trykk til 0,83 cirka, 3" eksos og KN filter..Den har ikke kuttet sånn før..er nå i det siste jeg har merket det..Bensinfilteret er byttet for ikke så lenge siden og filteret renset jeg for et par uker siden..

Siden jeg har chip og både KN filter og større eksos burde den vel ikke kutte? Er det en trykkvakt eller en sensor som det er mulig å koble ut?

Hva mener du med høyt turtall? Bensinfilteret er byttet for ikke så lenge siden og filteret renset jeg for et par uker siden..???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med høyt turtall? Bensinfilteret er byttet for ikke så lenge siden og filteret renset jeg for et par uker siden..???

Skreiv litt feil der..bensinfilteret bytta jeg for et par måneder og LUFTfilteret renset jeg for 2 uker siden:) Høyt turtall vil si cirka 5000 i 2 gir og kanskje litt mindre turtall i 3 gir..

sjekka BTR(bensintrykksregulatoren)?

Nei har ikke sjekka den..Noen triks for å sjekke den? Eller må jeg bare kjøpe ny eller låne med noen?

Hvordan kutter det? Er det bråstopp? smeller det noe? eller bare slutter det å dra, stagnerer på en måte?

Det smeller ikke..bare bråstopp et lite sekund eller mindre..men den dør ikke ut eller noe sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smeller ikke..bare bråstopp et lite sekund eller mindre..men den dør ikke ut eller noe sånn..

Høres i mine øre ut som et brått bensinproblem! Har du tilgang på bredbåndslamda eller noen som kan hjelpe deg med det så hadde det vært greit å funnet ut av problemet! Lukter pumpe som ikke henger med! Men kan selfølgelig være annet problem også! Men i og med at det kommer fra andregir og opp. altså når belastninga begynner å bli høy, så tror jeg på bensinproblem!

Prøv å mål bensintrykket under belastning. Om det synker ar du problemet der. Kapasitets problem!

Har du samme problemet ved full tank? Har opplevd at belgen mellom matepumpa og røret i armaturet var sprukket. Da funka det bra ved full tank. Men ved nivå under belgen fuska det likt din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i mine øre ut som et brått bensinproblem! Har du tilgang på bredbåndslamda eller noen som kan hjelpe deg med det så hadde det vært greit å funnet ut av problemet! Lukter pumpe som ikke henger med! Men kan selfølgelig være annet problem også! Men i og med at det kommer fra andregir og opp. altså når belastninga begynner å bli høy, så tror jeg på bensinproblem!

Prøv å mål bensintrykket under belastning. Om det synker ar du problemet der. Kapasitets problem!

Har du samme problemet ved full tank? Har opplevd at belgen mellom matepumpa og røret i armaturet var sprukket. Da funka det bra ved full tank. Men ved nivå under belgen fuska det likt din!

Nei tror det blir vanskeli å få tak i noen som har bredbåndslambda rundt om her:(

Hvor får jeg tak i en grei og ikke så alt for dyr bensintrykksregulator da? Sjekket i kveld med full tank og da var det akkuratt som før..med full gass i 3 gir kuttet den på litt over 4000 omdreininger:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk slangen din mellom luftmengdemåler og turbo. Denne kan suge seg sammen da den ikke er spesielt stiv. Prøv å sette noen stive slangebiter inni den for å se om problemet vedvarer. Har du noen kjente med en Volvo/Merc med k-jetronic kan du ta hovedbensinpumpe derfra og sette på. De flower som oftest plenty til en chippet B230ET og litt til. Skal du ha original bensintrykksregulator har jeg liggende. Holder til på Valderøya! 95877562

Lenke til kommentar
Del på andre sider