Gå til innhold

Ladetrykk s4

Ranger emnet

Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Hei

Har et spørsmål om ladetrykkstyringen på min '92 Audi S4.

Feks, hvis jeg kjører i 2 gir og gir bånn gass, så legger trykket seg på 1 bar, så girer jeg til 3 så legger det seg på 0.6 bar. hvorfor?

Også når jeg ligger i 2 eller 3 å gir bånn gass, så går trykket bare opp til 0.6, 0.8, eller som den skal 1 bar. Har den ikke et fast trykk den kjører på, ved full gass..

Noen som vert borti noe lignende?

mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke litt ann på turtallet på motoren også da? at på høyt turtall (les 7000rpm) sveller motoren unna mer luft enn ved f.eks 3500rpm? At du derfor ved 3500rpm klarer turboen å pushe på, men når du nærmer deg 7000rpm, så klarer ikke turboen å levere samme trykket lengre..?

Ren gjetting fra min side...

Kan noen si meg org. trykket på 2.2T AAN?

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det ikke litt ann på turtallet på motoren også da? at på høyt turtall (les 7000rpm) sveller motoren unna mer luft enn ved f.eks 3500rpm? At du derfor ved 3500rpm klarer turboen å pushe på, men når du nærmer deg 7000rpm, så klarer ikke turboen å levere samme trykket lengre..?

Ren gjetting fra min side...

Kan noen si meg org. trykket på 2.2T AAN?

original trykket ligger paa 0,9 til 1 bar om motor og turbo er i stand.

viser 1,9 - 2,0 i dashen...

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg ka toppen tåler orginalt?

Kjører nå med 1.4bar og vil øke til 1.5 om det går fint? tenningsbank? boltene til toppen? toppakning?

Motor er orginal med chip og justert trykk.

kjører med flett ny Bosch 710N resirk ventil. (tåler mye mer juling og er kjappere enn standerventilen)

Hørte med Autosentrum, og de mente innmaten i motoren fint holder til godt over 400hk. men glemte å spørre ka trykk de tåler..

Volvo 240 T4R:

Sjekker dumpventilen din? at den ikke er for slakk eller lekker?? min var for svak, så kom bare til 1.2bar.. og gikk litt ujevnt rett rundt 4000 da den hadde absolutt høyeste trykket, som den ikke klarte å holde igjen på. var åpen dump.

Har nå kjøpt med resirkdump. og Greddy kontrolleren gikk berserk med WARNING og prøvde å holde igjen trykket som jeg hadde satt den til... (stilt til 1.4 og da peak'et den på 1.42 pga den åpnet wastegaten) Men hvis den tåler 1.5, så vil jeg ha det på "HI"

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...