Gå til innhold

65km/t front-mot-front, hvilken ville du vært i?

Ranger emnet

Dawg Dee-Lux

Hvem "vinner"?  

93 stemmer

1. 1. Hvem "vinner"?

• Volvo 940
      42
    • Renault Modus
      39
    • Jeg har sett episoden og holder resultatet for meg selv en liten stund
      13

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva mener du nøyaktig med det?

slike utsagt provoserer meg noe så inn i.......................

Jeg tror det han hinter til, er at man veldig ofte leser og, kanskje også kan bli litt lei av, Volvobrukere på dette forumet si at deres x40 alltid vinne i et sammenstøt mot disse nye "riskokerne" og "feminine franske bilene" som er laget av papp :)

Nå sier jeg jo ikke at Volvo 240 for eksempel ikke var en sikker bil for sin tid, og jeg tviler ikke på at min 1993 Charade hadde vært vrak under en 1993 Volvo 240. Men det er vel å gå litt langt å utrope 240 til sikrere bil enn alle biler med 5 stjerner i NCAP, for så å si at NCAP ikke er en fornuftig måte å teste biler på.

Nå sier jeg heller ikke at NCAP nødvendigvis er den riktigste måten å krasjteste en bil på, alt jeg sier er at jeg tror fremdeles en bil med 5 stjerner i EuroNCAP også klarer seg bedre i det virkelige liv enn en bil med 2 stjerner ;)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck de to sjitbilene der; Hummer H1 ftw! :D

(ble jeg upopulær nå?)

Men er jeg den eneste som synes det blir litt... feil... og sette en gammel volvo opp mot en ny bil? Hadde begge vært samme årsmodell etc. etc. hadde det vært noe annet :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck de to sjitbilene der; Hummer H1 ftw! :D

(ble jeg upopulær nå?)

Nei, du ble nok ikke upopulær, jeg skal i hvertfall ikke holde det mot deg at du dummer deg ut ;)

Men er jeg den eneste som synes det blir litt... feil... og sette en gammel volvo opp mot en ny bil? Hadde begge vært samme årsmodell etc. etc. hadde det vært noe annet :)

Jeg tror du misforstår predikatet for testen, det er nemlig som jeg ser det, å evaluere hvor stor framgang det egentlig har vært innen kollisjonssikkerhet.

Tydeligvis har den vært enorm.

Var det flere som fikk med seg prisen på Modusen: ca. £4000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart vinner renaulten. For guds skyld, den er hva, 15 år nyere? Teknologien går framover!

De skulle jo bare vise at teknologien går framover. Jeg trodde btw også at volvoen skulle pløye gjennom renaulten som kniv i smør, men jeg tok skammelig feil.

Og dere som snakker drit om Volvo, prøv og smell en 1992 clio inn i en 2007 s80. :P

Og at det ikke er grunn til å kjøpe en gammel volvo er et ganske dumt argument, volvo er sikre biler sammenlignet med andre biler fra samme ÅRSTALL. Du vet hva du smelle i om du får valget mellom en 92 golf og en 92 740 for og si det sånn :P

Men neida, ganske sjokkerende resultat. Jeg var som sagt sikker på at renaulten skulle bli pulverisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av volvofolkets pjatt om at gammel Volvo er så trygt etc.. Det hjelper ikke med allverdens "sikkerhet" om du ratter en bil som ikke klarer en nødmanøver på ordentlig vis. Kjøreegenskaper er faktisk forebyggende sikkerhet. Dette er noe bilfabrikantene får med seg i stadig større grad. Godt er det!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, er stortsett 18åringer med gammal godt innråna 240 som maser om kollisjonsikkerhet.

Problemet er at allverdens svenskestål ikke kan forhindre at du flyr ut ruta pga mangel på bilbelte, at de får basskassa og alt biltemaverktøyet i bakhuet etc etc etc.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, er stortsett 18åringer med gammal godt innråna 240 som maser om kollisjonsikkerhet.

Problemet er at allverdens svenskestål ikke kan forhindre at du flyr ut ruta pga mangel på bilbelte, at de får basskassa og alt biltemaverktøyet i bakhuet etc etc etc.

Apropos basskasser, for mange herrens år siden bygde jeg ei 60-liters kasse for en 12" Celestion sub. Materialvalget var 30mm MDF med avstivninger i alle bauer og kanter. Vel ferdig hadde den omtrent samme konsistens som en murstein, både med tanke på vekt og fasthet :D

Vedkommende som endte opp å kjøpe den hadde den i en Saab 99 da han fór av veien. Kassa som lå i bagasjerommet endte opp med å rasere hele interiøret i bilen, med et heldig unntak: førersetet.

Neste helg observerte jeg en Ford Granada med samme basskasse i bagasjerommet, litt småskadet i kantene, og en bulk i mebranet.

Built like a brick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte Modus gitt. Modusen er bygget på samme platt form som nissan note. Så det som skuler seg under skallet er vel noe likt. Mor hadde Note..

Hun brøt vikeplikten (Ja det er idiotisk..) og fikk en lastebil i 80km/t på 25-30? tonn i siden.. (3 aksla sak full av grus) 20-30 cm bak a stolpen traff den, og skrelte med seg det ytre dørbladet på for og bak døra.. Bilen ble også 20-30 cm smalere (begge forsetene sto inntil hverandre etter smellen..) Bilen ble også kastet en og en halv gang rundt og landet på siden på et jorde.. De gikk ut av bilen selv.. De fikk kun skikkelig juling og noen blå merker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider