Gå til innhold

stille tenningen på 8v

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

Stilte tenningen på gti'n idag men etter på gikk den skita dårlig. eller den gikk nå bedre før jeg stilte den iallfall. Kan godt hende at vi stilte feil.

Kan noen forklare med hva/hvordan tenningen skal være? hvordan den skal stilles??

Har ikke kjøpt golf boken enda

Ak

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. aner ikke.. men det er ikke rart den går dårlig hvis du har brukt gæærnt merke.. prøv å skru ut den grønne pluggen på toppen av girkassa istedet, og juster frem et lite rektangel mot pila over.. vanskelig å forklare.. lett å gjøre.. men alt blir lett når man kan det.. hehe.. vil iallefall tro du får bedre hell med å prøve og feile på de merkene på svinghjulet kontra de du har prøvd etter.. hehe.. lykke til.. og spør hvis det fortsatt ikke går

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. koster ikke mange kr. å få stilt det på verksted heller da..

Tar ikke mer enn max 5min..

Hvis dem skal ha betalt for en time, så be dem dra til h*****e.

Gi inntrykk av at du veit hvor mye/lite jobb det er å stille den, på den måten tar de ikke overpris for en så liten jobb.

Får verkstedet inntrykk av at du ikke kan opp og ned på det DE driver med, så tar de seg gjerne godt betalt for disse småjobbene..

Ville ikke gitt mer enn 200kr for no sånnt..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vri tenningsmodulen til motoren går raskest, deretter vrir du ca 5 grader mot høyre. Den vil da gå litt tregere på tomgang, men riktig justering er ikke der tomgangen er høyest, men til høyre for dette punktet. Tennignslampe er oppskrytt, på en gammel motor vil det optimale punktet flytte seg bort fra originalt. Justerer du etter lampa vil bilen gå dårligere enn normalt. Bruk ørene, med litt trening hører du når bilen går rett. Selv brukte jeg å justere opp tomgangen med tomgangsskruen på den gamle forgassermotoren i Audi GT'n jeg hadde, ble lettere å starte og slapp å "miste turtall" når den sto i fri.

Lykke til!

mvh

e.w.

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider