Pål Espen Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 heihei alle sammen:) eg handla meg anlegg her for en stund siden. Anlegget var av denne typen.. http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=Lydpakke2&vg=11227&vgpath=Varekategorier/48/11227 forsterker: http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=ZX3-T4D&vg=77&vgpath=Varekategorier/48/7/77 Headunit e av type jalla( står centrum på den:S) Så kommer det store spørsmålet mitt. Korleis skal eg koble signalkablene til forsterkar når eg bare har 2 rca-utganger på på spiller og forsterkaren skal ha 4inn? Har tenkt å kjøpe 2stk. Y-kabler å dele begge signalene for å få 4. Men har lite peiling på dette, så korleis kommer det til å funke/høres ut? Den andre muligheten er å kjøpe ein ISO-dings med 4stk. rca, Men då får eg ikkje kjørt dei orginale dash-høgtalarane på spiller. KVA VILLE DE SOM HAR PEILING HER INNE GJORT FOR BEST MULIG RESULTAT??? Takk på forhånd, alle svar og komentarer er hjertlig velkommen her:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Ingen som har noken råd eller erfaringer å komme med?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slemmus Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Det er ikke noe problem å bruke y-ledd. Lyden vil ikke bli noe anderledes av den grunn! Når du har trekt kabelen igjennom bilen, splitter du rød fra kabelen, og putter i begge de røde på forsterkeren. Og det samme på hvit! Siter VW Corrado 2.0 16v CorradoClubNorwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 supert.. takk for svar:) då får eg gjere da då;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Hadde akkurat samme problemet selv, og da kjøpte jeg meg to y-ledd og koblet slik Slemmus sa; funket fjell det :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slemmus Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Her er ett bilde, så det blir lettere for de fleste å forstå v (håper jeg) Siter VW Corrado 2.0 16v CorradoClubNorwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Dette var supert svar;) TUSEN TAKK skal du ha:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Gutt som har tegna! Hehe ;) Husk på at y-ledd kan ta opp støy veldig lett! Så hvis dette blir et problem og du ikke finner ut av det, så kan det ligge der :) Spilleren kan også være en veldig god grunn! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slemmus Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Det er sant. Men jeg har bare brukt y-ledd til forsterkeren på suben, og der merker su ikke så mye til støyen ;) Siter VW Corrado 2.0 16v CorradoClubNorwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hm..:( eg skal ha y-ledd på både subben og høgtalere. Blir dette dårlig då. Har de noken forslag til ein rimlig å bra spiller som har 4rca utganger slik at eg slepp å splitte noken av dei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slemmus Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Vel. Om du er den helt vanlige mannen i gata, gjør det ikke noe om du splitter med y-ledd. Men om du er HELT lydfrelst, og vil ha alt i verden så perfeks som murlig, må du kjøpe en med fler rca utganger. Y-ledd er ikke noe fattigmans fy-fy løsning! Det er mange som gjør det! ;) Siter VW Corrado 2.0 16v CorradoClubNorwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 ska ha strømkabel til forsterker, holder det med 25mm2? eller skulle eg hadt meir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 25mm2 holder det :) Lag til skikkeligt jordingspunkt til forsterkeren og kobl vekk batteriet når du kobler bilstereo Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg