_Ford Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Veit dette har vært oppe mange ganger men er en stund siden nå. Så lurer på om det er noen som veit om noen forhandlere som selger sånt i norge? Har jo enkelte plasser men er for dyrt må da være noen som selger billigere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 Hall'a! For å si det enkelt.... CF er inni helv...dyrt nå. Vist man får tak i da. Skal du ha billig fiber, så gå for glassfiber! Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoorthy Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 prøv diab i asker.. de selger 200g twill til ca 500,- pr m2, husker ikke om det er + el ink moms Siter FIBER-ART.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Det er faktis ikke så stor mangel på carbon lenger, så prisene vil nok ligg der dem er nå vil jeg tru. Tenker du på hel film? eller en stiv plate med carbon oppå? Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Det er faktis ikke så stor mangel på carbon lenger, så prisene vil nok ligg der dem er nå vil jeg tru. Tenker du på hel film? eller en stiv plate med carbon oppå? Film ikke plate skal prøve og støpe noe selv;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hall'a! For å si det enkelt.... CF er inni helv...dyrt nå. Vist man får tak i da. Skal du ha billig fiber, så gå for glassfiber! Hei.JA er dyrt så på priser på sia di har og sent deg mail med no spørsmål;) Glassfibern har ikke den tøffe finishen da;) Men da kan jeg spørre om no anna da med det samme du er her. Går det an og bruke vakumbag på glassfibern for og få den lettere og tettere?Eller har det ikke noe effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 prøv diab i asker.. de selger 200g twill til ca 500,- pr m2, husker ikke om det er + el ink moms Har dem internett side? Evt tlf nr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoorthy Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 ford: nr til diab er 66981930. eneste nettsida jeg har er http://www.diabgroup.com hvis du trenger mindre kvanta enn de selger kan du evt få kjøpt det av meg:) vacum funker like bra på glassfiber som cf, har du utstyret? Siter FIBER-ART.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Hva er ca prisen for en plate på 48x6 cm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 ford: nr til diab er 66981930. eneste nettsida jeg har er http://www.diabgroup.com hvis du trenger mindre kvanta enn de selger kan du evt få kjøpt det av meg:) vacum funker like bra på glassfiber som cf, har du utstyret? er vel bare en tett pose man trenger,så feks støvsuger? eller funker det ikke? mye har du og selge da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shoorthy Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 kan selge deg akkurat så mye du vil ha, enten det er stort eller smått, bare å sende en pm det. er litt mer enn pose og evt støvsuger du trenger:) hva slags deler skal du lage? Siter FIBER-ART.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Hei.JA er dyrt så på priser på sia di har og sent deg mail med no spørsmål;)Glassfibern har ikke den tøffe finishen da;) Men da kan jeg spørre om no anna da med det samme du er her. Går det an og bruke vakumbag på glassfibern for og få den lettere og tettere?Eller har det ikke noe effekt? Du kan kjøre alle typer armering i vakuum, også flere typer kjernematrialer. Ikke noe problem. Men det er stor forskjell på resin, man bruker. Du øker armeringsprosenten din opp i mot 70% ved scrimp/vakuum. Så det blir lettere ja, med tanke på tykkelse/ styrke. Jeg scrimper plater på oppimot 40 mm i ett "skudd". Glassfiber, carbon eller aremid. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 kan selge deg akkurat så mye du vil ha, enten det er stort eller smått, bare å sende en pm det. er litt mer enn pose og evt støvsuger du trenger:) hva slags deler skal du lage? Okay pm sendt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Du kan kjøre alle typer armering i vakuum, også flere typer kjernematrialer. Ikke noe problem.Men det er stor forskjell på resin, man bruker. Du øker armeringsprosenten din opp i mot 70% ved scrimp/vakuum. Så det blir lettere ja, med tanke på tykkelse/ styrke. Jeg scrimper plater på oppimot 40 mm i ett "skudd". Glassfiber, carbon eller aremid. Okay så det går an det ja;) da blir også glassfibern lettere da på en måte eller? Men jeg støper med helt vanlig polyester på glassfibern,funker det og legge dette i vakum og da få det letter sterkere? Åssen kan man vakumere en del lettest og billigs mulig? Går det ikke med en tett pose el lignende og så støvsuger eller en suger av noe slag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Okay så det går an det ja;)da blir også glassfibern lettere da på en måte eller? Men jeg støper med helt vanlig polyester på glassfibern,funker det og legge dette i vakum og da få det letter sterkere? Åssen kan man vakumere en del lettest og billigs mulig? Går det ikke med en tett pose el lignende og så støvsuger eller en suger av noe slag? Lettere og lettere.... litt vanskelig å forklare det der på en grei måte. Ikke noe problem å legge opp vanlig håndoppleg å så hive en bag over, men da trenger du en bleeder og peelply/compoflx. Og så må du jobbe rimelig kjapt får å få ting på plass før ting begynner å herde.. Er ikke akkurat gratis og holde på med dette.. Støvsuger blir bare en vits... trenger ikke tenke på en gang. Har du en gammal stempelkompressor. Bygg den om. Bare å "vrenge" den. Slik at den suger i steden for å trykke. Det har jeg gjort. Har ei vakuumpumpe som drar 1,2 m3 per min... Tømmer det meste ganske så kjapt da! Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg