pahf Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Var ute og kjørte en tur nå. men har fått en sånn rar kaklelyd i motoren, vet ikke om det er ventilene eller noe annet. kan det være kulden som gjør det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Ja, oljen blir for tykk i kulda og om du har hydrauliske løftere kan det føre til kakling. Lavt oljetrykk/oljenivå kan føre til samme. Jeg har prøvd litt forskjellige oljer, fra Pennzoil og Valvoline da, siden jeg får det til kostpris. (Tidligere innsa.. err.. ansatt) Max Life oljen til Valvoline skal være utviklet for eldre motorer, tror det var 10/40 olje. Det klapra som bare juling, den ble tappet av igjen noen dager etter jeg fylte den på. Har også prøvd Pennzoil 10/40 Halv-syntet. Greit nok men klapret litt for mye når den var kald. Beste oljen jeg har hatt nedpå min var 5-40 Perfomax Fullsyntet fra Pennzoil. Den bruker kanskje litt olje med den oljen, men det er minimalt. Så har motoren gått 220k også. Må nesten regne med litt da. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Sjekket at du ikke har kjørt på en høne ? :D Er det ventilene vil jeg beskrive det som en tikke lyd ... forklar lyden litt bedre ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 vanskelig å forklare. hvis jeg sier en blanding av 2cv og boble? kan d være en løsning å putte i 10-40 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Om bilen høres ut som en mellomting av 2cv og boble vil jeg si at du har trimma den litt vel mye ;P ihvertfall om den høres slik ut på tomgang.. Men stikk til noen som driver med oljer og be om ei fin "vinterolje" Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg