Gå til innhold

Volvo Aussie Locker diff DANA 30 27 10 og div andre volvo spørsmål...

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

Hallo eg har lest litt om den overnevnte diffen men finner liksom ikke ut om det er gode greier, eller hvordan den er i forhold til true track? Er det noen som har peiling på det? Lurer også litt på qaif dif, noen som vet noe om denne?

 

Lurer også litt på wattlink eller vordan de skrives, noen som vet hvor man får tak i det til volvo?

 

Å så lurer eg litt på om det er noen som har golf 2 hjulbuer bak på sin volvo 240 eller lignende bredere buer, lurer også litt på hvordan en ka bredde bilen uten å sveise i ny bue, har hørt noe om bortsliping av diverse punkt en jekk og litt sånt for å jekke ut buen noen som har bilder eller linker til relaterte saker?

 

Håper på svar.

 

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://lysakerbil.no/ tok 5.000kr for wattlinken sist jeg sjekka. Siden er ikke oppe per akkurat nå står det.

 

Jeg går ut i fra du fant aussie locker'n på http://www.bakaxel.se ?! Jeg leste en test av den på http://www.pirate4x4.com/articles/productreviews/aussie/ og allerede før jeg leste den skjønte jeg at dette ikke er noe for deg om du bruker bilen til noe mer enn rattlåsracing. Alle (automatiske) lockers er noe svineri så fort du skal svinge. Se for deg at du gir på midt i en sving. I neste øyeblikk står du baklengs i sandfella, eller i en fjellvegg.

 

Nei hold deg til en LSD, være seg en lamellbrems eller tor-sen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 8 months later...

Jeg kjører Aussie locker på 240'n, til bruksbil hadde du nok blitt lei tikk tikk lyden, men på bane er den overlegen om du skall ligge brei, et problem du aldrig vil få me aussie locker er at innehjulet spinner ikke når d får lite mark trykk, d gjør derimot truetrack å torsen, noe som plaget meg på bane før med truetrack, å d var NY typen som skulle være bedre, men tils bruks/bane/herjing, er torsen mitt forslag! helst sellholm men dyr hehe.

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... allerede før jeg leste den skjønte jeg at dette ikke er noe for deg om du bruker bilen til noe mer enn rattlåsracing. Alle (automatiske) lockers er noe svineri så fort du skal svinge. Se for deg at du gir på midt i en sving. I neste øyeblikk står du baklengs i sandfella, eller i en fjellvegg.

 

Nei hold deg til en LSD, være seg en lamellbrems eller tor-sen.

 

Du har veldig mye greie på detta skjønner jeg!? :)

Drev-sperra mi låser nå i allefall AKKURAT da jeg ønsker at den skal lås, og skal stå på helt tørr asfalt med gode 225-dekk og svinge helt over uten at det skjer noen ting.

 

Hvis du står baklengs inn i en fjellvegg såfort du gir på så burde du holde deg langt unna veien i første omgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har veldig mye greie på detta skjønner jeg!? :)

Drev-sperra mi låser nå i allefall AKKURAT da jeg ønsker at den skal lås, og skal stå på helt tørr asfalt med gode 225-dekk og svinge helt over uten at det skjer noen ting.

 

Hvis du står baklengs inn i en fjellvegg såfort du gir på så burde du holde deg langt unna veien i første omgang :)

Jeg burde nok gå litt stillere i dørene, jeg gjengir bare hearsay fra folk med muskelbiler. Det med fjellveggen var noe jeg fant på selv.

 

Men seriøst. Hva skal til for å få den til å låse? Jeg vet ikke åssen motor du har engang, men må du få skikkelig hjulspinn eller reagerer den bare du svinger brått og gir på?

 

Har du noen negative opplevelser med den i det hele tatt? Klarer en LSD ting som lockern din ikke klarer f.eks? mvh

nysgjerrig.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke helt hva "boka" sier om når den låser, men du kan si det sånn at den låser på det tidspunktet en åpen diff vil begynne å spinne på det ene hjulet :)

Svinger jeg brått og gir på så kommer det jo ann på hvor mye jeg gir på, men den låser ikke før jeg gir på så mye at jeg VIL ha sladd.

 

Jeg har aldri kjørt bil med LSD-sperre, men drevsperre låser jo 100% når den først låser, ikke noe sånn 30-40-50% etter hva slags lameller du har.

Er rimelig glatt i kongsberg nå, og i en nesten helt ribba 240 med rundt 170 turbo-hester har jeg ikke stått fast et eneste sted enda! :) (utenom når jeg rasa av veien da :P)

 

Så jeg er sinnsykt fornøyd med min! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår