Volvo Villmann Skrevet September 12, 2007 Rapporter Share Skrevet September 12, 2007 vet vel det at dette ikke er blitzforum men det var ikke noe eget for det. men det jeg lurer på er om det er noen som vet hvor jeg kan få tak i dekk til min blitz det som sitter på nå er 6,5- 17 om det er noen som har noen tips Hilsen Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiceCooker Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hallo. Har en 73 blitz som trenger dekk selv. Vet at eiker motorshop kan skaffe, men de koster 3000 pr stk...Altså 18000 for et sett..så det blir uaktuelt for min del. Men jeg har funnet ut at det går an å bruke felger fra f.eks volvo F4 / F6, de er riktig nok 17,5", men de skal passe på blitzen. I denne dimensjonen finnes det regummierte dekk til under tusenlappen pr stk. Så jeg er på utkikk etter slike felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turkadett Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hallo. Har en 73 blitz som trenger dekk selv. Vet at eiker motorshop kan skaffe, men de koster 3000 pr stk...Altså 18000 for et sett..så det blir uaktuelt for min del. Men jeg har funnet ut at det går an å bruke felger fra f.eks volvo F4 / F6, de er riktig nok 17,5", men de skal passe på blitzen. I denne dimensjonen finnes det regummierte dekk til under tusenlappen pr stk. Så jeg er på utkikk etter slike felger. Det passer også fra små mb lasstebiler og store mb kassebiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo Villmann Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Det passer også fra små mb lasstebiler og store mb kassebiler. men hvor mange tommer må de være for å få de over trommelen ? Ps. dette er en blitz med org 6 cyl :) 2,5 1972 modell Takker for gode svar :) Mvh Morten Siter 91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss 86" volvo 745 Proud member of Volvo Skrensærlag :) Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiceCooker Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Vel, alt over 17 tommer vil vel passe over trommelen, det finnes vel mercedesfelger med samme boltsirkel, f.eks 608 (tror jeg), men så vidt jeg vet er det 16 tom, men det er vel usikkert om de passer i forhold til trommelen. 17,5" fra volvo F4 passer helt sikkert, det har jeg prøvd, riktignok en felg uten dekk, men det er plenty plass til litt større dekk. Jeg har forøvrig en 1973 modell, også den med 2,5l sekser, km.stand 108000, stått på låve siden 1991 (var med på kjøpet da jeg kjøpte et småbruk for 5 år siden), er forsåvidt helt i orden, men er dekklaus, en halv meter dødgang på rattet og dårlig ledningsnett. 99,5 % rustfri, et lett prosjekt. Får se til våren hva jeg finner på! Har du peiling på om det går an å skaffe noe som helst av deler til den noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg