Gå til innhold

Voks etter NXT Tech Wax?

Ranger emnet


larserso

Anbefalte innlegg

Som emne sier så lurer jeg på om det er noen hensikt å gå over med Meguiars Carnauba Wax etter å ha lagt på NXT Tech Wax? Har tenkt å polere med AutoGlym Ultra Deep Shine og ha på NXT Tech Wax. Har blitt fortalt at jeg da kan legge Carnauba Wax, men er ikke NXT voks, på samme måte som Carnauba Wax, så det blir litt smør på flesk? Vil det sitte om jeg legger Carnauba Wax på NXT Tech Wax? Vil klargjøre bilen for vinteren med en siste ordentlig runde med polish.

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du benytter en wax over NXTn som ikke inneholder noe rens er det ikke noe problem annet en at du får blankere og bedre beskyttet bil....Bare pass på så NXT hviler i 12 timer før du legger på noe over den, ellers bare smører du de sammen og det får ikke den effekten som ønskes..

 

Sjekk så ikke NXTn og Autoglymen reagerer på hverandre, test et lite sted først med NXTn la den tørke og fjern den igjen, så du ikke får samme problem som Solberg- hadde med skjolder, rimelig sikker på at det funker sammen, men dette er en generell regel mht forskjellige merker som inneholder rens ...

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en del tar på et ekstra lag med carnauba voks etterpå er for å få Show glans på bilen. Man får mer "dybde" i lakken og vil få en fin weet look;)

Noe ekstra beskyttelse vil det gi, men det hadde vært bedre å heller legge på et lag ekstra med Meguiars NXT Voks hvis det er god beskyttelse du er ute etter, da Carnauba voks ikke sitter like lenge på som syntetiske vokser, Carnauba ser bedre ut da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Dennis, bare vær "lett på handen" om du legger på to lag med NXTn, den har litt rens i seg, og du fjerner laget under om du bruker for mye kraft...beste fra to verdner er vel da 2 x NXT wax og 1 x Carnauba wax...

 

Bare hold bilen din unna Buskerud etterpå...liker ikke at noen stjeler oppmerksomheten fra bilene vi har...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding!

Synes det er litt uklart hva som er ren voks og hva som er ren polish blant enkelte produsenter, om man ikke vil bruke penger på å gå for Swisswax. Siden NXT Tech Wax også har en lett slipende effekt er vel det også hverken fugl eller fisk. Det jeg tenkte var at om både Meguiars NXT Tech Wax og Meguiars Carnauba Wax er ren voks vil den man legge øverst "bli gjeldende" og det er glanseffekten av denne man vil få..?

 

Legger 2x NXT Tech Wax etter å ha polert med AutoGlym denne gangen tenker jeg siden dette er siste polish før vinteren. Så kan jeg heller kose meg med Carnauba Wax til våren og la være å bruke NXT da.

 

Skal prøve å holde meg unna Buskerud ser du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en kombinasjon av produktene mht til glans da de er transparange (gjennomsiktige)

 

Enig med deg med at det er vrien å vite hva som gjør hva mht polish ol, om du lukter på flaska og det lukter litt sterkt, er det ofte rens i den, men det er ikke en generell regel det heller.

 

Flaskenes innholds fortegnelse er også grei om du vet hva de forskjellige tingene/ingrediensene er.. Noe som IKKE er lett etter min mening å skjønne bestandig, så da er det bare å spørre på Autogeek online, lærer så lenge man lever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr de som jobber der du vurderer å kjøpe produktene..

 

Forhåpentligvis er det noen av de som kan noe.. Men desverre er det alt for få som faktisk vet hva de selger..

 

Sånn som her hos oss (Bilxtra Lagunen, Bergen) så er det faktisk bare eg som bryr meg om bilpleie og har sotte meg inn, og ikje minst prøvd produktene litt.. Så eg prøver å svare så godt eg kan, men er alt for få som ikje kan noe om produktene de selger!

 

Dette er egentlig veldi leit når dette med bilpleie er noe som er virkelig inn for tiden..

 

Mvh Daniel

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr de som jobber der du vurderer å kjøpe produktene..

 

Forhåpentligvis er det noen av de som kan noe.. Men desverre er det alt for få som faktisk vet hva de selger..

 

Sånn som her hos oss (Bilxtra Lagunen, Bergen) så er det faktisk bare eg som bryr meg om bilpleie og har sotte meg inn, og ikje minst prøvd produktene litt.. Så eg prøver å svare så godt eg kan, men er alt for få som ikje kan noe om produktene de selger!

 

Dette er egentlig veldi leit når dette med bilpleie er noe som er virkelig inn for tiden..

 

Mvh Daniel

 

Forsøkte å spørre på en Bilxtra her i Oslo ser du, og ble da mer forvirret enn klok... Synd jeg ikke kan handle med deg;)Har sendt mail til Panvulk, men ikke fått noe svar enda.

 

Ikke like lett å vite bestandig nei... Synd det, for det er som du sier veldig viktig samtidig som det er en stor del av kosen med å ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å spørre på en Bilxtra her i Oslo ser du, og ble da mer forvirret enn klok... Synd jeg ikke kan handle med deg;)Har sendt mail til Panvulk, men ikke fått noe svar enda.

 

Ikke like lett å vite bestandig nei... Synd det, for det er som du sier veldig viktig samtidig som det er en stor del av kosen med å ha bil.

 

Alle de som jobber fast hos BilXtra-avdelingene i Oslo skal ha god kompetanse i alle fall på Meguiar's, men ekstrahjelpene er det ikke mulig å lære opp fortløpende (de byttes ut relativt ofte!)

Men send en mail til post@godkjemi.com så får du nok helt sikkert et bra svar på hva du måtte lure på ang. disse produktene.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som jobber fast hos BilXtra-avdelingene i Oslo skal ha god kompetanse i alle fall på Meguiar's, men ekstrahjelpene er det ikke mulig å lære opp fortløpende (de byttes ut relativt ofte!)

Men send en mail til post@godkjemi.com så får du nok helt sikkert et bra svar på hva du måtte lure på ang. disse produktene.

 

Dette er gjerne feil... Eg er deltidsansatt/ekstrahjelp hos oss, og ingen av de som jobber der til daglig kan noe i det hele tatt... mener at Turtle funker helt fint osv...

 

Bare en av de som jobber der fast har prøvd maguiars, men pleier ikje vaske bilen sin selv en gang så...

 

Så akkuratt den derre kan være veldig tynn asså, men selvfølgeli kan det godt være det er sånn flere steder.. Men tror det ikje e sånn i Bergen hvertfall ;)

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gjerne feil... Eg er deltidsansatt/ekstrahjelp hos oss, og ingen av de som jobber der til daglig kan noe i det hele tatt... mener at Turtle funker helt fint osv...

 

Bare en av de som jobber der fast har prøvd maguiars, men pleier ikje vaske bilen sin selv en gang så...

 

Så akkuratt den derre kan være veldig tynn asså, men selvfølgeli kan det godt være det er sånn flere steder.. Men tror det ikje e sånn i Bergen hvertfall ;)

 

Hvis du leser ser du at jeg skrev OSLO. Bergen er sikkert en helt annen historie, jeg har ikke jobbet der. Men i Oslo-området er det faktisk jeg som har hatt opplæringen på de aller fleste i BilXtra-kjeden, inntil for ett år siden da jeg sluttet å jobbe for Panvulk (importøren)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser ser du at jeg skrev OSLO. Bergen er sikkert en helt annen historie, jeg har ikke jobbet der. Men i Oslo-området er det faktisk jeg som har hatt opplæringen på de aller fleste i BilXtra-kjeden, inntil for ett år siden da jeg sluttet å jobbe for Panvulk (importøren)

 

Beklager Kazzper Leste ikje innlegget ditt skikkeli.. Såg bare bilxtra og tenkte "hello der, det stemmer ikje!":P

Beklager..

Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Kazzper Leste ikje innlegget ditt skikkeli.. Såg bare bilxtra og tenkte "hello der, det stemmer ikje!":P

Beklager..

 

Den er grei ;)

Dere får ringe Liv Lunder hos Panvulk og bestille kurs... jeg tok blant annet med meg nesten alle avdelingene i Oslo, Akershus, Østfold og Buskerud på oppfriskningskurs på danskebåten... Kjempegøy og veldig nyttig!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår