Thomas` Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hei, lot brodern polere bilen min før første (og siste) gang..den er full av stivna turtle wax på plastikken som går rundt bilen. Noen måter å få fjerna dette på? Plastikkbehandlings middel eller noe i den dur? Har vaska bilen med såpe, men det duger ikke. Siter 90 Vw Golf 2 1.6 4-dørs X-87' Mazda 929 2.2 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Er ikke verre enn å bruke plastikkfornyer, nei. Hender jo at jeg ikke har noe annet enn Turtle Wax, og det hender også at Turtle Waxen kommer akkurat på kanten av fangerene. Da tar jeg enkelt og greit bare en fille, spruter plastikkfornyer på fillen og tørker av, enkelt og greit. Nå vet jeg ikke om han har smurt inn alle listene med Turtle Wax, ei hvordan det da fungerer, men på små områder er det null problem. Selv har jeg brukt et produkt som heter Armor All, fungerer sikkert ypperlig med andre bumper shines og. Lykke til :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Evt.Meguiar's Trim Detailer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 En gummifornyer hjelper, bare pass på å FJERN det ikke bars skjul det som mange produkter gjør, og da dukker det opp etter neste vask igjen, samt at det er greit å fjerne det fort så det ikke setter seg i plasten. Duragloss har en wax erazer som fjerner polishen helt, men den finner du desverre ikke i Norge, men kun hos CCS i UK el Autogeek i USA.. PS broderen din spanderer sef en slik.....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 En gummifornyer hjelper, bare pass på å FJERN det ikke bars skjul det som mange produkter gjør, og da dukker det opp etter neste vask igjen, samt at det er greit å fjerne det fort så det ikke setter seg i plasten. De fleste gangene kommer flekkene tilbake hvis man bare bruker gummifornyer/vinyl-shine, men det er egentlig ganske enkelt og rimelig å gjøre det permanent... BilXtra har noen små blå pakker med våtservietter (håndservietter!) som er glukolbaserte, og disse er utrolig effektive til å fjerne voksrester o.l med... men husk å etterbehandle med gummifornyer/vinyl-shine, for våtserviettene vil fjerne all beskyttelse som måtte befinne seg på listene fra før. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg