Gå til innhold

golf 85mod til golf gti

Ranger emnet

mikki1211

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf CL 85 mod, som jeg tenkte å bygge om til en golf GTI, jeg har regnet ut at det vil komme på ca 20000-30000kr.

Desto mere jeg skrur sundt desto mere rust vil jeg sikkert finne, den ser helt rustfritt ut på overflaten, men jeg vet at jeg kommer til og finne en god del. jeg lurer på om det er verdt det, å koste på den 22år gamle bila så masse penger? jeg får sikkert ingen kroner igjen når jeg selger bilen, men samtidig så hadde det jo vert morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker og gjøre det, å jeg har en garasje med "normalt" vertøy..jeg trenger vel ikke noe spes? men det jeg er mest begkymret for er om hvor mye rust jeg kommer til og finne etc...og hvor dårlig/bra karoseriet egentlig er, lakken er jo nesten strøken, bare noen få bulker her å der.

dere som har gjort dette, hvilken årmodell brukte dere og bilder =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh ... jeg er ikke sikker på spørsmålet ditt MEN... jeg har for eks 91 mod OG jeg må si at jeg er overasket hvor utrolig friskt karoseri jeg har...

men du finner nok rust uansett...

steder du bør se etter er :

-Bakluken

- bagasjrommet

- under bilen ( golf pleier være dårlig under )

- kanalen

- inne i dørene.

- demperen ( toppen )

tja det jeg kommer på så langt

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ike gjøre så ekstremt tiltak for noen småroser her og der. Bare å gjøre rent med negerkuse, ha på hulromskonservering, og mye tectyl hvis det er under, eller på en usynlig plass!

Er ikke såå mye jobb! Du kan få en GTi ombygging for under halve prisen ogsa!. JEg solgte nettopp komplett GTi med ledningsnett og tykk eksos for 1500 kr......

Men som spøkelset sa; du bygger ikke om golf for å selge med fortjeneste ;)

Btw. velkommen til forumet :D

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider