Gå til innhold

Antall Liter i en kasse + bassrefleksrør?

Ranger emnet

sc0ot

Anbefalte innlegg

Du vil ikke se forskjeller hvis du setter LIB, dynabel eller goliath ved siden av hverandre. De handler fra samme fabrikk. De får en katalog fra fabrikken med bilder og specs. De velger ut hvem de ville ha også får de det elementet med logoen sin på.

Forskjellene er at LIB valgte den med 2 spoler.

Rockford lager 2 identiske elementer, en med 1 spole og et med 2 spoler. Er det 2 helt forskjellige elementer da?

Ja, hvis TS parametrene er helt forskjellig så er det det ;)

Også må du gjerne tro at elementene er identiske i oppbyggingen. Kjøp deg en av hver, og finn frem tapetkniven du, så ser du fort om det er noe forskjell... siden du VET at dette er likt ifølge katalogen fra fabrikken, så kan du jo bare høre med dem, eller kanskje bestille direkte fra fabrikken ;)

Eller så er det jo ikke værre en at dere sender en mail til eltek, og spør dem hva som er forskjell, siden dere hele tiden påstår at disse er like... ikke noe av det jeg har lest her ennå tilsier at dere vet hva dere snakker om... Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å kverulere med dere heller, men blir litt oppgitt av alle fjortisser som TROR de vet alt... har tross alt jobbet med bilstereo i snart 20 år, så litt kan jeg

Prøver bare å hjelpe når noen spør etter det, og anbefale noe når noen ønsker det, og det gjorde jeg i første posten min her. Når noen da senere TROR at lib og dynabel er det samme, så avkreftet jeg bare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis TS parametrene er helt forskjellig så er det det ;)

Også må du gjerne tro at elementene er identiske i oppbyggingen. Kjøp deg en av hver, og finn frem tapetkniven du, så ser du fort om det er noe forskjell... siden du VET at dette er likt ifølge katalogen fra fabrikken, så kan du jo bare høre med dem, eller kanskje bestille direkte fra fabrikken ;)

Eller så er det jo ikke værre en at dere sender en mail til eltek, og spør dem hva som er forskjell, siden dere hele tiden påstår at disse er like... ikke noe av det jeg har lest her ennå tilsier at dere vet hva dere snakker om... Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å kverulere med dere heller, men blir litt oppgitt av alle fjortisser som TROR de vet alt... har tross alt jobbet med bilstereo i snart 20 år, så litt kan jeg

Prøver bare å hjelpe når noen spør etter det, og anbefale noe når noen ønsker det, og det gjorde jeg i første posten min her. Når noen da senere TROR at lib og dynabel er det samme, så avkreftet jeg bare det...

Utrolig att det kan komme så mye ut av ett enkelt spørsmål. jeg viste att Lib og Dynabel kom fra samme fabrikk. Var usikker på om dem var samme ellement.

Etter å ha lest her, klarte jeg å grabbe inn TS på begge, og ser nå att det er såppas ulikheter att dem deler kun sjassi.

Kvalitet er dem nok like, men i kasser vill dem spille noe ulikt. spessielt tuning av porta kasser vil gi tydlige forskjeller i volum og port (eller i like kasser så spilles dem med ulik avrullign)

Lenke til kommentar
Del på andre sider