Gå til innhold

Stefan`s 93mod 240stv, Nå med FK og turboras (IGJEN)

Ranger emnet

volvo240_tic

Anbefalte innlegg

Ser bra ut det her.. :D

Hva ga du for motoren? Å hvor mye hadde den gått? Overhalte du fk motoren før montering?

Takker.

Ga 3500svenske for motoren. men det var da blokk,topp og innsug.Så resta av delene kom fra en b230F delemotor jeg hadde. Alt av turbodeler er på lån av en kompis inntil videre. Trur den har gått rundt 220.000 visst jeg ikke husker helt gærlig.. har bytta alt av pakninger å sånt på motoren. så best det ikke er no lekkasje

93 volvo 240stv - FK

86 volvo 240tic - FT skrota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men nå har det seg sånn at den ikke funker lenger.

Har starta og stoppa mange ganger på jobb uten problem. kjørte hjem og alt funka helt topp.. ingen feilkoder eller noe. skulle opp til en kompis,så begynte den å fuske. trudde da lite bensin fylte opp og kjørte videre, fuska fortsatt.

trudde dårlig plugger så dro av hettene og fant ut at den ikke gikk på 1 og 4. så da tenkte jeg å satse på at den gikk på to bort til bilxtra for å handle nye. mens jeg kjørte gikk den på 3sylindere, men bare innimellom.så stoppa hele dritten

Så hittils har jeg funnet ut at jeg har gnist, bensin opp til galleri. Men dysene åpner ikke. trudde brent styreenhet. så bytte til orginale f-motor dyser og F-motor styreboksene for å se om den starta. men starter fortsatt ikke.

Noe tips om hva jeg kan sjekke videre? har kanskje en liten mistanke om ledningsbrudd når jeg lodda inn motstander, men sist jeg målte hadde jeg 12v fram te dysene. så er litt usikker

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

får oppdatere litt her igjen da.. noe nytt har jo skjedd.

Noen bilder vi tok i sola en dag

DSCN1098.jpg

DSCN1100.jpg

DSCN1101.jpg

DSCN1095.jpg

DSCN1112.jpg

etter å ha kjørt rundt en stund uten problemer må man jo ha noe å gjøre.. derfor lakke motorrommet

umalttryne.jpg

DSCF0149.jpg

paintedface.jpg

DSCF0171.jpg

DSCF0170.jpg

Mens vi var igang monterte vi oljekjøler og filterflytter

DSCF0173.jpg

DSCF0172.jpg

volvofilter passa dårlig der. krasja i lampa.. men filter fra toyota Hiace D4D passa strøkent

er litt mere ting på gang. men det tar vi bilde av når det slutter å regne :D

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

litt på gang igjen her nå.

kjørt uten problemr lenge nå. ble stoppa på vei til gatebil i september og fikk visning pga sota ruter og motor. det er jo greit.ordna alt av papirer på volvo og fikk visst bilen. og hva skjer da. på vei hjem fra biltilsynet takker turboen for seg. snakker om grei røyk sky etter bilen hjem da ja

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da har jeg fått tatt ut litt deler

DSCN1281.jpg

fått handla meg en ny alu radiator å.. passe stor den

DSCN1283.jpg

DSCN1284.jpg

Ny intercooler, også i aluminium

DSCN1285.jpg

DSCN1286.jpg

artig me noe blank i motorrommet

DSCN1287.jpg

intercooleren komme visst litt langt ut på sidene, så da må man lage litt plass.

DSCN1288.jpg

neste er å flytte batteri. men ikke enda.. bedre å kjøre inn og ut av garasjen enn å dytte

stappa radiatoren i bilen for å se åssen det ble

DSCN1289.jpg

sånn klaring på hver side av den

DSCN1290.jpg

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. så kjedeli.

blir vel noe større turbo nå da? :D

har en større ja. håpe den er litt mer holdbar enn den som sto på nå.

ellers ordna litt på karoseriet

(visningsfelger :p) men fjerna antenne og sveisa igjen hullet

DSCN1291.jpg

fjerna en del på bakluka å kan man si

DSCN1292.jpg

luftehull på bakskjermen er vekk å gitt

DSCN1293.jpg

så nå ere bare å få sjekka resten av bilen for rust. så ere vel tid for lakkering

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren så ut som den var litt høy? Den tar ikke i panseret?

Den er nok litt for høy ja. men der den står på bilde kommer intercooleren.. så radiatoren flytter jeg bare nedover mot bakken. har metall skliplate under motoren. så får lage no radiatorfester på den

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

vært å skrudd litt igjen. så nå nærmer det seg kansje no oppstart igjen. hadde vært artig det. lenge siden den har rulla for egen maskin igjen.

3"eksos med en lyddemper

DSCF0356.jpg

Ny "filterflytter" det blå mellomstykket fra biltema. passa rett på å me plass til olje temp og trykk. pluss oljetrykk til turboen ut fra den

DSCF0353.jpg

gamle "filterflytteren" knakk den a gett

DSCF0351.jpg

returen, gjenga syrefast rør som har o-ring i topp&bunn. pluss motor pakningssement

DSCF0354.jpg

Feste ved turboen

DSCF0355.jpg

Hittils i motorrommet

DSCF0350.jpg

Neste er å sveise ferdi festene til radiatoren og lage rør til luftfiltret og til og fra intercooler

93 volvo 240stv - FK

Lenke til kommentar
Del på andre sider